جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
عجب شیر پرس _ همزمان با ازدحام هزاران تبعه افغان و خارجی در فرودگاه کابل برای فرار از طالبان، نیروهای مسلح آلمان امروز (دوشنبه) از درگرفتن تیراندازی میان افراد مسلح ناشناس، نیروهای امنیتی غربی و گاردهای افغان در ورودی شمالی این فرودگاه خبر دادند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، ارتش آلمان در توییتی اعلام کرد، در این درگیری که شامل نیروهای آمریکایی و آلمانی بود، یک گارد افغان کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

ارتش آلمان در توییت اشاره‌ای نکرد که آیا تبعه افغان کشته شده یکی از شبه‌نظامیان طالبان مستقر برای حفاظت از فرودگاه بوده است یا خیر.

همزمان با تلاش نیروهای آمریکایی و بین‌المللی برای تخلیه شهروندان و اتباع افغان آسیب‌پذیر از افغانستان، فرودگاه کابل از ۱۵ اوت که پایتخت به دست طالبان افتاد، صحنه آشوب و هرج و مرج بوده است.

با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل خروج نیروهای خارجی از افغانستان، شبه‌نظامیان طالبان روز یکشنبه جمعیت حاضر در فرودگاه کابل را با زور به عقب راندند. این اعمال زور یک روز پس از آن صورت گرفت که هفت تبعه افغان بر اثر فشار جمعیت در ورودی‌های این فرودگاه جان خود را از دست دادند.

پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که ممکن است نیروهای آمریکایی برای نظارت بر روند تخلیه "دشوار و دردناک" مدت زمان بیشتری در افغانستان باقی بمانند، یکی از مقامات طالبان امروز گفت: نیروهای خارجی در افغانستان قصد تمدید ضرب‌الاجل ۳۱ اوت برای خروج از این کشور را ندارند.

همزمان با خروج نیروهای آمریکایی و خارجی از افغانستان پس از جنگ ۲۰ ساله‌ای که هدف آن سرنگونی طالبان و نابودی القاعده پس از حملات ترریستی ۱۱ سپتامبر بود، طالبان طی یک هفته گذشته قدرت در افغانستان را در دست گرفت.

ژاپن اعلام کرده که امروز یک هواپیمای نظامی به افغانستان می‌فرستد تا شهروندانش را به کشور بزگرداند. انتظار می‌رود پروازهای بیشتری نه تنها برای بازگرداندن اتباع ژاپنی بلکه برای بردن افغان‌هایی که در سفارت ژاپن کار می کردند یا در ماموریت‌های ژاپن در افغانستان شرکت داشتند، انجام شوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: