پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
رئیس هیئت بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - رئیس هیئت بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: هیئت‌های بازرسی مراکز استان‌ها پنج نفر عضو دارند و در استان‌هایی که تعداد نمایندگان آنها بیش از 15 نفر هستند تا 7 نفر قابل افزایش بوده به طوری که در استان آذربایجان‌شرقی 6 نفر است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، علی نواداد امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه بر اهمیت و حساسیت موضوع انتخابات واقف هستند که پشتوانه‌ای محکم بر نظام و حامیت مقدس اسلامی کشور است.

وی افزود: هر وقت موضوع انتخابات پیش می‌آید رهبر معظم انقلاب بر حضور حداکثری مردم به عنوان یک اصل لایتغیر و مهم اشاره داشته‌اند و این بار نیز این اصل مستثنی نخواهد بود.

نواداد تأکید کرد: موضوع برجام و موفقیتی که پیش آمد امروز مستقیماً تائید و تأکید بر موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران است و بعد از برجام موضوع مشارکت حداکثری می‌تواند موفقیت‌های ما را بیشتر در جامعه جهانی نشان دهد.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: موضوع بازرسی به اصول مصرح و قوانین تدوین شده‌ای باز می‌گردد که در اجرای مواد 25 قانون انتخابات مجلس و 76 آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات وزارت کشور مأمور اجرا و حسن انجام انتخابات است و بر این اساس هیئت بازرسی تشکیل می‌یابد تا در بازرسی و کنترل انتخابات نقش ایفا کند.

این مسئول با بیان اینکه وظایف هیئت بازرسی انتخابات از اولین لحظه ثبت‌نام آغاز شده و تا بعد از شمارش آراء استمرار دارد، تأکید کرد: هیئت‌های بازرسی نسبت به دوره‌های قبلی حساسیت و اهمیت ویژه‌ای دارند.

نواداد ادامه داد: هیئت‌های بازرسی مراکز استان‌ها پنج نفر عضو دارند و در استان‌هایی که تعداد نمایندگان آنها بیش از 15 نفر هستند تا 7 نفر قابل افزایش بوده به طوری که در استان ما 6 نفر است.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: برای هر صندوق یک بازرس و هر 20 صندوق یک سربازرس تعیین می‌شود و بازرس به صورت ثابت در محل اخذ رأی حضور دارد و سربازرس با سر زدن به 20 شعبه مورد نظر گزارشات لازم را تهیه کرده و ارائه می‌دهد.

وی گفت: با فعالیت سامانه سهبا برای اولین بار هر بازرس و سربازرس انتخابات دارای رمز عبور بوده و در هر لحظه تخلفات احتمالی را ثبت می‌کند.

نواداد خاطرنشان کرد: ما در شهرستان‌ها بررسی‌هایی انجام می‌دهیم و در هر شهرستان سه نفر هیئت بازرسی تشکیل داده ایم و قرار است یک روز در میان گزارش حوادث منطقه را ارائه دهند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هیئت بازرسی بر روند اجرای انتخابات نظارت دارد و تمام گزارشات ایشان ثبت می‌شود، اضافه کرد: هیئت‌های بازرسی شهرستان‌ها موظف شده‌اند افراد بازرس برای صندوق را معرفی کنند که تقریباً در حال آستانه صدور حکم برای بازرس و سربازرسان هستیم.

این مسئول یادآور شد: بین 2 هزار و 700 تا 3 هزار حوزه اخذ رأی داریم که تعدادی ثابت و تعدادی سیار است و پنج درصد به صورت اضافه عوامل بازرسی رزرو در نظر گرفته‌ایم.

نواداد ارزیابی عملکرد عوامل اجرایی، بازرسی از جریان انتخابات و ارائه گزارش از موضوعات به شکل روزانه را از جمله وظایف بازرسان و موارد گزارش را تخلفات هیئت‌های اجرایی، تبلیغات زودرس، استفاده از ترفندهای غیرقانونی و ... عنوان کرد.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی را به چهار منطقه بازرسی تقسیم‌بندی کردیم تا روند نظارت بر اجرای انتخابات سهل‌تر انجام گیرد، اذعان داشت: تخلفات انتخاباتی در قبل، بعد و حین انتخابات قابل رخداد است که شرایط هر یک از موارد به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته و تدابیر مقابله و ممانعت لحاظ شده است.

این مسئول در پایان بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی توسط همه عوامل دخیل در انتخابات تأکید کرد و اظهار داشت: هیچ تخلفی از نظر هیئت‌های بازرسی دور نمی‌ماند؛ همه باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و به اطرافیان اجازه ندهند بر علیه رقیب مواردی ناصحیح و غیرقابل اثبات را طرح کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: