دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
عجب شیر پرس - درحالی این روزها پلیس استان مرکزی برخورد با قاچاق‌برها را تشدید کرده که به گفته فرمانده انتظامی استان مرکزی، در این استان به صورت پایلوت کار توقیف این خودروها سیستمی و با سازوکار ویژه انجام می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، گاهی اتفاق افتاده در تردد در جاده‌های استان خودرویی که نه قوانین را رعایت می‌کند نه سرعت مطمئنه را، از راست و چپ خودروهای دیگر سبقت گرفته و بی‌توجه به همه چیز با سرعت عبور کرده و می‌روند، کافی است راننده قدری در رانندگی توانمند نباشد تا حادثه هولناکی رخ دهد.

"سردار حسن مفخمی شهرستانی" فرمانده انتظامی استان مرکزی در راستای پیگیری خبرنگار تسنیم درباره خودروهای شوتی اظهار داشت: استان مرکزی کریدور و متصل کننده استان‌های غربی و جنوبی به مرکز کشور است به همین دلیل یکی از معابر ترددی خودروهای شوتی نیز این استان است که برخورد با این خودروها در دستور کار پلیس است.

وی افزود: سال قبل که پلیس امنیت اقتصادی راه افتاد نشان‌گاه‌هایی برای ایست و بازرسی در محل تردد پلیس امنیت اقتصادی ایجاد شد و به رغم اینکه توقیف این خودروها سخت است بااین حال اقدامات چشمگیر و خوبی انجام شده است.

مفخمی شهرستانی عنوان کرد: ما استان مبدا نیستیم و به عنوان محل گذر این خودروها هستیم ولی اقدامات قابل قبولی در این زمینه صورت گرفته اما با این حال به صورت پایلوت در استان مرکزی به صورت سیستمی کار توقیف این خودروها را انجام می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در اینط رح نه تنها صرفا پلیس بلکه هرشهروندی بااعلام به 110 و بررسی پلیس کار توقیف سیستمی این خودروها صورت می‌گیرد؛ بدین صورت که اگر در استان‌های مبدا تا مقصد توقیف نشوند، درهرجایی که توقیف شوند باید به استان مرکزی عودت شوند و روند قانونی در این استان طی کند که یک پروسه دوماهه است.

وی اضافه کرد: در هرحال، خودروی بدون هویت یعنی خطر و خطرآفرینی بنابراین در هرنقطه ای از استان که خودرویی بدون پلاک یا با پلاک مخدوش رویت شود بلافاصله با آن برخورد و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

مفخمی شهرستانی خاطرنشان کرد: هرچند معتقدیم باید زیرساخت‌های موجود ارتقا یابد تا کالای قاچاق برای قاچاقچی هزینه‌ساز باشد و برای وی صرفه اقتصادی هم نداشته باشد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: