پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
عجب شیر پرس _ تارنمای روزنامه « ژاپن تایمز» در شماره امروز شنبه خود به نقل از منابع آگاه نوشت که وزیر امور خارجه این کشور فردا وارد تهران می شود تا با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدارکند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، این روزنامه ژاپنی اضافه کرد: « توشیمیتسو موته گی» قرار است با دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس ‌جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و حسین امیرعبداللهیان نامزد پیشنهادی وزیر برای وزارت امور خارجه که اکنون دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی است، گفت وگو کند.
توشیمیتسو موته‌گی وزیر امور خارجه ژاپن در آستانه سفر به ایران و در یادداشتی اختصاصی برای ایرنا، روابط تهران و توکیو را دوستانه، دیرینه و تغییرناپذیر نامید.
سفارت ایران در ژاپن پیشتر توئیت کرده بود که سفر موتگی به تهران و در آستانه تشکیل دولت جدید می‌تواند فصل نوینی برای تعمیق و گسترش روابط دوجانبه بگشاید.
درتوییت سفارت ایران آمده است: این سفر می‌تواند فصل نوینی برای مشورت‌های نزدیک دوجانبه در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی باشد. امید است این سفر موجبات تبادل نظر در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور را فراهم کند.
پیش از این تلویزیون ژاپن «ان. اچ. کی» هم اعلام کرده بود که انتظار می‌رود موتگی در جلسات با مقامات جدید ایران از آنها بخواهد که در تلاش برای کاهش تنش‌ها و ایجاد ثبات در خاورمیانه، نقشی سازنده داشته باشند.
همچنین انتظار می‌رود وی تمایل ژاپن برای تقویت دوستی سنتی خود با ایران را اعلام کند.
موتگی و مقامات ایرانی احتمالاً درباره برجام نیز گفت وگو خواهند کرد.
وزیر امور خارجه ژاپن که در ترکیه با مقامات ارشد این کشور دیدار کرده است، قصد دارد در ادامه این سفر دوره ای به چند کشور دیگر مانند قطر و عراق و مصر هم سفر کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: