پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت:
عجب شیر پرس _ رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۲۲ میلیون واکسن کرونا در کشور تزریق شده، از تکمیل واکسیناسیون معلمان و سایر کارکنان مدارس تا قبل از آغاز مهرماه خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل ازخبرگزاری ایرنا، روز شنبه محمدمهدی گویا گفت: تصمیم بر آن شده که پوشش دو نوبت واکسیناسیون معلمین و سایر کارکنان مدارس تا قبل از آغاز مهرماه به پایان برسد، در مورد اساتید دانشگاه ها نیز به همین منوال خواهد بود و امیدواریم سال تحصیلی جدید با اطمینان خاطر بیشتری آغاز شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر صحت و سقم آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت که پوشش واکسیناسیون نوبت اول در ایران را ۱۳ درصد اعلام کرده، بیان کرد: به نظر می رسد که گزارشی که توسط سازمان جهانی بهداشت اعلام شده، دقیق نبوده و تا ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ (۱۶ اگوست) از حدود ۶۰ میلیون جمعیتی که لازم است برای آنها واکسیناسیون انجام شود، دقیقا ۱۵ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۳۵۱ نفر نوبت اول و چهار میلیون و ۳۸۱ هزار و ۲۸۸ نفر نیز دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند که اگر جمعیتی از کشور را که باید واکسینه شوند (جمعیت بالای ۱۸ سال) ۶۰ میلیون نفر در نظر بگیریم، این پوشش ۲۵.۷۵ درصد می شود و اگر کل جمعیت کشور را محاسبه کنیم، با بیش از ۸۴ میلیون نفر جمعیت، این درصد ۱۸.۱۸ درصد است و به دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران و منطقه امرو اطلاع داده شده تا گزارش خود را اصلاح کنند.

تاکنون ۲۲ میلیون و ۷ هزار و ۵۱۴ دُز واکسن در کشور تزریق شده است

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: لازم به ذکر است که تا صبح امروز ۳۰ مرداد، ۱۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۵۷ نفر نوبت اول و پنج میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۵۷ دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند. یعنی تاکنون ۲۲ میلیون و ۷ هزار و ۵۱۴ دُز واکسن در کشور تزریق شده است. پوشش کنونی واکسن ۲۷.۴۶ درصد در میان جمعیت بالای ۱۸ سال و در کل کشور ۱۹.۳۸ درصد است. این درحالی است که در شرایط تحریم و دسترسی بسیار محدود به واکسن، این پوشش حاصل شده است.

تلاش شبانه روزی کادر بهداشتی کشور برای واکسیناسیون مردم

گویا اظهار کرد: تمامی کادرهای بهداشتی در طول مدت اخیر هر روز به صورت دو شیفته و در بعضی مناطق به صورت شبانه روزی، عملیات واکسیناسیون را در سراسر کشور حتی در دورافتاده ترین نقاط با کمک سایر سازمان ها از جمله نیروی مقاومت بسیج و مرکز فوریت های پزشکی کشور و .. انجام داده اند و این حاصل تلاش همگانی در سطح کشور بوده که علیرغم تحریم ها و محدودیت ها به انجام رسیده است. نکته جالب توجه روند واکسیناسیون در کشورمان آن بوده که ما پرخطرترین و مسن ترین گروه های جمعیتی و مهمترین مشاغل در معرض خطر را برای واکسیناسیون تحت پوشش قرار داده ایم.

پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون زندانیان  

وی عنوان کرد: باید به اطلاع مردم عزیز کشورمان برسانیم که واکسیناسیون زندانیان کشور با پوششی بالای ۷۰ درصد تاکنون ادامه یافته و از همه مهمتر اینکه در زندان های بزرگتر مانند زندان های استان البرز و تهران نوبت اول واکسیناسیون به پایان رسیده و نوبت دوم از هفته گذشته آغاز شده است، شاید کمتر کشوری بتواند ادعا کند که این اقدام را با وجود اینهمه محدودیت دسترسی به واکسن، انجام داده است.

تکمیل واکسیناسیون معلمین و سایر کارکنان مدارس تا قبل از آغاز مهرماه

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: تصمیم بر آن شده که پوشش دو نوبت واکسیناسیون معلمین و سایر کارکنان مدارس تا قبل از آغاز مهرماه و سال تحصیلی جدید، به پایان برسد، در مورد اساتید دانشگاه ها نیز به همین منوال خواهد بود و امیدواریم سال تحصیلی جدید با اطمینان خاطر بیشتری آغاز شود.

گویا تاکید کرد: تیم های کارشناسی درحال بررسی واکسیناسیون دانش آموزان دارای بیماری های زمینه ای و پرخطر و انتخاب مناسب ترین واکسن برای آنها هستند. در کنار اینها واکسیناسیون گروه های متعددی از مشاغل پرخطر نیز در دست انجام است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: