دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خبر داد
عجب شیر ما - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: احداث شبکه فاضلاب پادگان شهید برخورداری شهرستان عجب‌شیر نیازمند 40 میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، علیرضا ایمانلو صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات آبفای شهری شهرستان عجب‌شیر اظهار داشت: اجرای فاضلاب پادگان شهید برخورداری شهرستان عجب‌شیر نیازمند 40 میلیارد ریال اعتبار است، که این پروژه با تخصیص اعتبار طی مدت دو سال به اتمام می‌رسد.

وی افزود: با اجرای این طرح از ورود فاضلاب به رودخانه‌های شهرستان جلوگیری شده و گامی مهم برای حفظ محیط زیست این شهرستان برداشته می‌شود.

ایمانلو با اشاره به اینکه مشکل در آب شرب شهر جوانقلعه وجود ندارد و اولین قبض آب شرب در این شهر صادره شده است، افزود: برای اجرای طرح فاضلاب «شیشوان» که یک هزار و 500 انشعاب دارد نیاز به اعتبار 80 میلیارد ریالی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی ادامه داد: شبکه فاضلاب 17 شهرستان استان در حال اجراست که در این میان در شهرستان بناب بیش از 90 درصد و در شهرستان مرند 95 درصد و در شهرستان عجب‌شیر حدود 100 درصد شبکه آب و فاضلاب شهری به پایان رسیده است.

وی با اشاره به تمرکز بر شهرهای حوزه دریاچه ارومیه برای هدایت فاضلاب تصفیه شده به این دریاچه گفت: در بناب و آذرشهر و عجب‌شیر کارهای زیادی در حال انجام است.

وی با اشاره به همکاری آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی برای احیای دریاچه ارومیه تبریز گفت: تلاش می‌شود تا منبع آب ثابتی در حدود 150 میلیون متر مکعب به صورت سالانه از محل فاضلاب تصفیه شده به دریاچه ارومیه سرازیر شود.

ایمانلو گفت: شرکت آب و فاضلاب در حال حاضر خدمات خود را در زمینه تامین و توزیع آب شرب بهداشتی در قالب یک میلیون و 76 هزار و 500 فقره انشعاب آب در 58 شهر استان آذربایجان‌شرقی با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و 880 هزار نفر تحت پوشش، ارائه می‌کند.

فاضلاب پادگان عجب‌شیر در رودخانه‌ها جاری است

فرماندار شهرستان عجب‌شیر خواستار اجرای آب و فاضلاب شهر «جوانقلعه» و «شیشوان» شد و افزود: جاری شدن فاضلاب پادگان شهید برخورداری شهرستان عجب‌شیر از موارد جدی تهدید سلامت است که با وجود پیگیری و اقدامات انجام شده این مشکل رفع نشده و همچنان فاضلاب در رودخانه شهرستان رهاست و نیازمند تدبیر جدی است.

ابراهیم طاهری بر رفع مشکل فاضلاب پادگان شهید برخورداری شهرستان عجب شیر تاکید کرد و گفت: این طرح باید در اولویت اقدامات اجرایی شرکت آب و فاضلاب استان قرار گیرد.

وی بر توجه به رفع مشکلات زیست‌محیطی در این شهرستان تأکید کرد و افزود: با اجرایی شدن این پروژه، مشکل فاضلاب روستای «خانیان» و شهرک پرواز نیز برطرف می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: