پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
عجب شیر پرس _ معاون علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن ۵۰۰ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: علیرغم تذکرات و هشدارهای کادر بهداشت و درمان، متاسفانه توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم کماکان پایین است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر انوش دهنادی مقدم، از بستری شدن ۵۰۰ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۲۹ بیمار بستری داریم و ۳۹۰ بیمار بدحال هستند.

وی افزود: علیرغم تذکرات و هشدارهای کادر بهداشت و درمان، متاسفانه توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم کماکان پایین است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به هجوم مسافران به استان علیرغم اعمال ممنوعیت تردد، عنوان کرد: مردم یک روز قبل از شروع تعطیلات و بسته شدن راه ها به سمت گیلان هجوم آوردند که می تواند ما را با فاجعه مواجه کند.

دهنادی مقدم، با بیان اینکه در تمام استان ها ظرفیت های درمانی محدود است، اضافه کرد: نباید فراموش کرد که تخت های بیمارستانی سقف معینی دارد و تنها راه توقف تولید بیمار، قطع زنجیره انتقال و افزایش واکسیناسیون است.

وی از مردم خواست پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند و در میهمانی ها شرکت نکنند و گفت: در حال حاضر ابتلاها بیشتر خانوادگی است و هفت نفر از اعضای یک خانواد را به دلیل ابتلا به کرونا بستری کردیم.

معاون علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: دلتاکرونا قدرت سرایت و شدت بیماری بیشتری دارد و روزانه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر به این ویروس جدید آلوده می شوند و اگر این سهل انگاری عمومی و بی توجهی ها از سوی مردم ادامه یابد، در پذیرش بیماران جدید با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: