سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
عجب شیر پرس _ استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شرایط کرونایی کشور، نگران‌کننده است، گفت: در استان هم وضعیت خیلی خوب نیست و در 10 روز اخیر تعداد بیماران بستری ۲ برابر شده است و با ادامه روند فعلی شرایط سختی را پیش رو خواهیم داشت.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا پورمحمدی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش  2 برابری بیماران بستری در مراکز درمانی استان در 10 روز اخیر،  اظهار داشت: با تمیهدات و اقدامات انجام‌شده، مشکلی در تأمین دارو در استان نداریم و مراکز درمانی هم برای پذیرش بیماران کرونا آمادگی کامل دارند.

وی با بیان اینکه شرایط کرونایی کشور، نگران‌کننده است، افزود: شیوع بیماری به سرعت در حال افزایش است و در برخی از شهرها، ظرفیت مراکز درمانی پر شده است.

پورمحمدی ادامه داد: در استان هم وضعیت خیلی خوب نیست و در 10 روز اخیر تعداد بیماران بستری 2 برابر شده است و با ادامه روند فعلی شرایط سختی را پیش رو خواهیم داشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال از روند ثابت تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان خبر داد و متذکر شد: موج پنجم کرونا طولانی‌تر از موج‌های قبلی است و همه باید کمک کنیم تا این مرحله سخت هم سپری شود.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد جمعیت استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: با دستور رئیس جمهور تا پایان شهریور 30 میلیون دُز واکسن تأمین خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم که میزان واکسیناسیون در استان تا آن زمان به 45 درصد برسد.

پورمحمدی همچنین به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از جمله منع ترددهای بین‌استانی و تعطیلی مشاغل از 25 تا 30 مرداد اشاره کرد و یادآور شد: مراقبت‌ها و اعمال شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی دستگاه‌های مسوول جدی گرفته شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: