پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
عجب شیر پرس _ مدیرکل انتقال خون استان کرمان با تاکید بر اینکه کرمان با کمبود و بحران ذخایر خونی بخصوص در گروه‌های "او" و "آ" مواجه است، از آغاز پیش ثبت‌نام اینترنتی اهدای خون به منظور جلوگیری از معطلی افراد در مراکز اهدا در ماه محرم و صفر خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان کرمان، ایرج شکوهی با اشاره به شیوع کرونا افزود: مردم می توانند همانگونه که برای دریافت بسیاری از خدمات در شرایط فعلی به صورت غیرحضوری اقدام می‌کنند، نوبت اهدای خون خود را نیز رزرو و در ساعت دلخواه به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی بیان کرد: همچنین پویش نذر خون در کرمان همزمان با آغاز ماه محرم و با هدف جلب مشارکت بیشتر مردم برای اهدای خون در این استان همراه با سراسر کشور آغاز شده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان، هدف از برگزاری پویش نذر خون را ترغیب مردم به اهدای خون در ماه محرم و صفر و محدود نکردن اهدای خون به ۲ روز عاشورا و تاسوعا اعلام کرد و اظهار داشت: افراد برای انجام پیش ثبت نام اینترنتی اهدای خون به آدرس http://nobatdehi.ibto.ir مراجعه و در مرکز اهدای خون تاریخ و ساعت حضور خود را ثبت و بر اساس همین پیش ثبت‌نام به پایگاه انتخابی خود مراجعه و خون اهدا کنند.

وی افزود : ۲.۵ درصد از جمعیت کشور اهدا کننده خون هستند در حالی که بسیاری از مردم در طول زندگی برای ادامه حیات نیاز به خون اهدایی دارند و تامین نیازهای خونی، نیازمند مشارکت و همراهی همه مردم است.

شکوهی با بیان اینکه هر اهدا کننده خون با اهدای ۴۵۰ سی سی از خون خود در هر مرحله می‌تواند جان سه بیمار را از مرگ نجات دهد لذا همه افراد جامعه برای نجات جان یکدیگر باید به این اقدام خداپسندانه بپیوندند.

وی با اشاره به تعطیلات اعلام شده در روزهای آینده بیان کرد: بنابر برنامه ریزی انجام شده مرکز اهدای خون، اداره کل انتقال خون استان کرمان واقع در بلوار ۲۲ بهمن همه روزه از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ (حتی در روزهای تاسوعا و عاشورا) به جز جمعه ۲۹ مرداد ماه و پایگاه انتقال خون شهید فیروزی واقع در بلوار جمهوری روزهای فرد از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۳ آماده دریافت خون از اهدا کنندگان است.                                 

مدیرکل انتقال خون استان کرمان بیان کرد: مرکز اهدا خون شهرستان جیرفت واقع در خیابان شفا نیز همه روزه به جز جمعه ها از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۳ دایر است به طوری که در روز تاسوعا از ساعت هشت تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و در روز عاشورا صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ ) و مرکز اهدا خون شهرستان بم واقع در میدان ۱۷ شهریور همه روزه به جز جمعه از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۳ دایر و در روز تاسوعا صبح از ساعت هشت تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۶ و ۳۰ تا ۱۹ و ۳۰ و در روز عاشورا از ساعت هشت تا ۱۳ آماده حضور اهدا کنندگان خون است.

وی گفت: همچنین مرکز اهدا خون در شهرستان سیرجان واقع در میدان انقلاب نیز همه روزه از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۳ به جز جمعه ۲۹ مرداد دایر است و در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز از ساعت هشت تا ۱۳ و مرکز اهدا خون در شهرستان رفسنجان واقع در بلوار طالقانی همه روزه از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۳ حتی روزهای تاسوعا و عاشورا به جز جمعه فعال است.

شکوهی از اهالی استان کرمان خواست، با توجه به کاهش ذخایر خونی این استان و مخصوصا کمبود گروه های خونی "او" و "آ" مثبت و تمام گروه های خونی منفی، همانند همیشه یاریگر انتقال خون در تامین خون و فراورده های خونی مورد نیاز بیماران باشند و به خاطر داشته باشند در تمام روزهای سال افرادی هستند حتی در روزهای تعطیل نیازمند درمان و خون می شوند، پس اهدای زندگی را تعطیل نکنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: