شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
عجب شیر پرس _ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی در مجلس، گفت: در بررسی صلاحیت وزرا، آنچه برای نمایندگان مهم است کارآمدی، سوابق روشن، برنامه‌های آنها برای مدیریت وزارتخانه متبوع، تخصص و روحیه جهادی و انقلابی وزرا است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، ابراهیم عزیزی یکشنبه ۲۴ مرداد در همین رابطه و در خصوص نحوه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گفت: پس از معرفی وزرا نمایندگان در همان ساعات اولیه با بسیاری از وزرای معرفی شده جلساتی برگزار شد تا ضمن آشنایی با برنامه‌های آنان، صلاحیت‌های تخصصی و عمومی آنها بررسی شود.

او با بیان اینکه بررسی برنامه‌های ارائه شده وزرای پیشنهادی این هفته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس آغاز شده و ادامه خواهد داشت، کارآمدی گزینه‌ها را یک اولویت مهم دانست و گفت: نمایندگان مجلس به دنبال بهبود فضای مدیریتی کشور هستند و در این راه قطعاً به وزرایی رای خواهند داد که بتوانند در این راستا نقشی مهم ایفا کنند.

عزیزی تاکید کرد: به هر حال یک وزیر مسئول یک وزارتخانه است و در کل کشور مدیران بسیاری از طریق وی منصوب می‌شوند و این انتصاب‌ها اگر با انتخاب افراد کارآمد، شایسته و پاکدست همراه شود، در حل مشکلات مدیریتی کشور نقش بسزایی دارد لذا نمایندگان با حساسیت ویژه و به دور از حواشی، این مساله را دنبال می‌کنند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شخصی که وزیر می‌شود باید ضمن کارآمدی و تمام صلاحیت‌ها، نیازهای به روز مردم را نیز درک کند و بداند در شرایط فعلی چه تصمیماتی را باید برای بهبود معیشت مردم و اقتصاد کشور اتخاذ کند.

عزیزی افزود: برای یک انتخاب شایسته و اصلح از نظر نمایندگان مجلس نیز استفاده شده است و اگر کسی نیز مطلبی در این راستا دارد می‌تواند از طریق دفاتر نمایندگان منتقل کند.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به شرایط کشور انتخاب وزرای کارآمد برای تمام وزارتخانه‌ها از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و برای برخی از وزراتخانه‌ها نیز بیشتر؛ لذا تمام سعی نمایندگان به عنوان وکلای مردم در خانه ملت این است که این انتخاب بهترین باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: