پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
عجب شیر پرس _ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به روز رسانی اجاره بها موقوفات در استان را به عنوان یکی از اولویت‌ها عنوان کرد و گفت: پرداخت اجاره بها موقوفات در استان براساس نرخ عادله در سال‌های گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته است که این امر نیازمند به روز رسانی است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت‌الاسلام حسن امیری روز شنبه افزود: هم‌اکنون سه هزار و ۷۰۰ رقبه در استان ثبت شده است که در بسیاری از موقوفات در سال‌های گذشته در خصوص پرداخت حقوق موقوفات کوتاهی می‌شد و اجاره بها موقوفات براساس نرخ عادلانه و به روز پرداخت نمی‌شد که  طرح به روز رسانی اجاره بها موقوفات در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه این استان از نظر تعداد موقوفات جز استان‌های درجه سه کشور است، اظهار داشت: درآمد موقوفات استان بسیار ناچیز است و اجرای طرح به روز رسانی اجاره بها موقوفات باید اجرا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به افزایش اجاره بها یکی از موقوفات در شهرکرد و افزایش نارضایتی مستاجران اشاره کرد و گفت: حوزه وقف یک حوزه تاثیرگذار در اقتصاد کشور است و باید درآمد موقوفات براساس نیت واقف هزینه شود و هرگونه کاستی در این زمینه تخلف است.

امیری بر توسعه فرهنگ وقف و نیت واقف در استان تاکید کرد و گفت: باید نیت‌های واقفان به سمت نیازهای روز جامعه از جمله درمان، اشتغال، مسکن، ازدواج و تحصیل جوانان سوق داده شود.

وی افزود: از پارسال تاکنون ۱۰۰ هکتار اراضی موقوفات به موقوفه بازگشت داده شده است تا درآمد موقوفه براساس نیت امینانه موقوفه اجرا شود.

امیری خواستار توجه بیشتر دستگاه‌های اجرایی به خصوص شهرداری‌ها نسبت به موقوفات شد و گفت: بیشتر موقوفات استان با نیت توسعه و آبادانی محله و منطقه وقف شده است و باید بر اساس نیت وقف و همچنین به روز رسانی اجاره بها موقوفات در راستای نیت وقف تلاش کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: هم اکنون برای توسعه فرهنگ وقف مشارکتی، موقوفه حضرت زهرا(س) در دست اجراست که هر فرد با پرداخت ۵۰۰ هزار ریال می‌تواند در این وقف سهیم باشد و تاکنون بیش از ۲ میلیارد ریال برای این موقوفه جمع‌آوری شده است.

امیری با اشاره به اهمیت بحث دریافت سند برای موقوفات استان افزود: در سه ماهه نخست امسال ۱۳ سند مالکیت برای موقوفات استان دریافت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲۵ درصد رشد داشته است در حالی که در سه ماهه نخست پارسال چهار فقره سند مالکیت موقوفات در استان صادر شد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰شهرستان با جمعیتی بیش از ۹۷۹ هزار نفر است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: