دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
عجب شیر پرس _ مسؤول اورژانس ۱۱۵ شهرستان جم گفت: یک مزاحم تلفنی با برقراری هزار و ۶۳۷ تماس با اورژانس ۱۱۵ جم در یک ماه گذشته برقرار کرده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری فارس، سیروس اسدی داشت: در یک ماه گذشته فردی ۲۵ ساله در ساعات مختلف شبانه‌روز با مرکز اورژانس جم مبادرت به تماس تلفنی و ایجاد مزاحمت می‌کرد که به مراجع قضایی معرفی و تشکیل پرونده داده شد.

مسؤول اورژانس ۱۱۵ شهرستان جم افزود: فرد پس از احضار در دادگاه و صدور حکم قضایی، از والدین وی تعهد کتبی مبنی بر جلوگیری از اقدام دوباره این کار گرفته شد.

وی با بیان اینکه اشغال خط‌های تلفنی اورژانس می‌تواند موجب به خطر افتادن جان فردی در همان لحظه شود گفت: از تمامی شهروندان درخواست دارم تنها در مواقع ضروری با اورژانس تماس بگیرند و بر اساس پروتکل‌های ابلاغی سازمان اورژانس کشور، اپراتور اورژانس پس از تریاژ بیمار و برای موارد اورژانسی آمبولانس اعزام می‌شود.

اسدی گفت: متأسفانه بسیاری افراد با این تصور که به محض تماس با اورژانس، اپراتور قابلیت ردیابی شماره تماس و مکان بروز حادثه را دارد بسیار عجولانه و مضطرب فقط بروز یک اتفاق را شرح می‌دهند و فوراً تلفن را قطع می‌کنند و غافل از اینکه سامانه اورژانس توانایی ردیابی افراد تماس‌گیرنده را ندارد و فرد باید تمامی اطلاعات مربوط به حادثه و نوع آسیب را به پرسنل این سامانه بدهد.

وی با اشاره به اینکه در زمان تماس باید هنگام دادن اطلاعات، آرامش خود را حفظ کنید و شمرده و واضح اطلاعات دهید افزود: ابتدا یک شماره تماس از خودتان به اپراتور اورژانس بدهید تا او در صورت قطع تماس یا گرفتن اطلاعات تکمیلی بتواند دوباره با شما تماس بگیرد.

مسؤول اورژانس ۱۱۵ شهرستان جم در ادامه افزود: نشانی محل حادثه را به ترتیب شهر یا روستا، نام محله، خیابان اصلی، خیابان فرعی، کوچه اصلی، کوچه فرعی، پلاک و طبقه اعلام کنید.

اسدی گفت: نوع حادثه، آسیب وارده و مشکل اصلی مصدوم یا مصدومان را به اپراتور ۱۱۵ بگویید تا کارکنان اورژانس، با آگاهی قبلی بر بالین بیمار یا مجروح حاضر شوند و گاهی اورژانس به شما می‌گوید برای مراقبت یا بهتر شدن حال مصدوم بهترین کار چیست.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه در زمان ارتباط تلفنی با اورژانس، شما تماس را قطع نکنید؛ زیرا ممکن است اورژانس سؤالات بیشتری داشته باشد و تا زمان رسیدن آمبولانس شما را راهنمایی کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: