دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
عجب شیر پرس _ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی شبانه‌روز گذشته 133 مبتلای جدید ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که این رقم از زمان شیوع کرونا در اردبیل، بی‌سابقه است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری فارس، شهرام حبیب‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند.

وی افزود: خوشبختانه ۱۲۳ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

۹۷ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۷۶۹ نفر رسید که از این تعداد ۹۷ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

حبیب‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، گرمی، خلخال، پارس‌آباد، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان‌های بیله‌سوار، نمین، کوثر و نیر در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

وی با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: امروز دغدغه ما، موج پنجم کرونا بوده که عمدتا از نوع ویروس جهش‌یافته دلتای هندی است.

تزریق بیش از ۲۷۴ دُز واکسن در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تشریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۲۷۴ هزار و ۳۳۱ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۲۲۷ هزار و ۸۶۹ دُز مربوط به نوبت اول و ۴۶ هزار و ۴۶۲ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

وی با اشاره به اهمیت انجام واکسیناسیون گفت: باید روند واکسینه شدن مردم استان اردبیل بیشتر شده و به‌صورت خیلی فعال‌تر ادامه یابد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: