جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
قالیباف در نطق پیش از دستور:
عجب شیر پرس _ رئیس مجلس گفت: امیدواریم ستاد کرونا تصمیم‌های خوبی بگیرد؛ اگر قرار بر ایجاد محدودیت است، این محدودیت‌ها باید کارشناسی اعمال و قاطعانه پیگیری شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز صحن علنی با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا و آغاز موج پنجم این موضوع را جدی و بحرانی اعلام کرد و گفت: هر روز جمعی از خانواده‌ها عزادار می‌شوند و رهبری نیز اولویت‌های دوازده گانه‌ای را در راستای حل این مشکل ابلاغ کردند.

وی ادامه داد: مجلس پیشتر به کمیسیون بهداشت مواردی را در راستای موضوع کرونا ابلاغ کرده بود که در جلسه مشترک با مسئولان ذیربط ، صاحب نظران و مقامات لشکری و کشوری جمع بندی صورت گرفت و این جمع بندی به ستاد کرونا ارسال شد.

قالیباف تصریح کرد: همه باید کمک کنیم و به این مسئله توجه شود و امیدواریم ستاد کرونا تصمیم‌های خوبی بگیرد. اگر قرار بر ایجاد محدودیت است، این محدودیت‌ها باید کارشناسی اعمال و قاطعانه پیگیری شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه بحث محله محوری و طرح شهید سلیمانی در کنترل شیوع ویروس اتفاق مناسبی بود، تاکید کرد: خدمات غیر ضروری بیماران در محلات و مناطق دوردست و محروم با این طرح‌ها انجام می‌شد استانداری‌ها نیز می‌توانند بنا به شرایط خودشان تصمیم‌هایی بگیرند.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم زنجیره مربوط به تهیه و توزیع واکسن در حلقه ۷۵ روزه قطع شود. اگر در تامین اعتبارات هم بحثی وجود دارد، ما اولویت قرار می‌دهیم و اگر دولت نیازمند اصلاح بودجه است، مجلس با یک فوریت یا دو فوریت آماده اقدام لازم خواهد بود.

قالیباف با تاکید بر استفاده از ظرفیت هوشمند سازی برای کنترل ناقلان اظهار کرد: دو موضوع دارو و رسیدگی به کادر درمان باید مورد توجه قرار گیرد. فشار روی کادر درمان افزایش یافته و توجه به نیاز‌های معیشتی و پشتیبانی‌ها لازم است.

رئیس مجلس یادآور شد که در حوزه دارو به نظر می‌رسد سیستم توزیع باید مورد توجه قرار گیرد، این در حالی است که در برخی مناطق کمبود دارو وجود دارد در حالی که دارو هست.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: