جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
عجب شیر پرس _ بانوی ورزشکار تبریزی که در عرصه پاورلیفتینگ فعالیت دارد حکم داوری بین المللی گرفت.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایلنا، در خشش بانوان در عرصه‌های ورزشی در سال های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و اخیرا در بازی‌های المپیکی نیز چند تن از بانوان ورزشکار برای مصاف با حریفان خود در رشته های ورزشی به رقابت پرداختند.

رشته هایی ورزشی که بیشتر مورد استقبال بانوان قرار می‌گیرد،ورزش هایی نرم  و متناسب با روحیه بانوان است اماهستند بانوانی که رشه های سنگین را ترجیح داده و در این عرصه نیز موفق شدند.

فاطمه جعفرزاده از جمله بانوان ورزشکار آذربایجان شرقی است که توانسته است در رشته پاور لیفتینگ موفق به حکم داوری بین المللی شده است در گفتوگو با خبرنگار ایلنا گفت: پاورلیفتینگ  یک ورزش قدرتی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه‌برداری دارد. هر دو شامل بلند کردن وزنه در سه تلاش هستند. پاورلیفتینگ از ورزشی به نام odd lifts اقتباس شده‌است؛ که ان هم شامل سه نوبت برای ثبت بهترین وزنه بوده ولی شامل رویدادهای بیشتری بوده که سرانجام به پاورلیفتینگ امروزی تبدیل شده که به ترتیب شامل سه حرکت اسکوات، ددلیفت و پرس سینه است.

وی درخصوص سوابق مربیگری خود اظهار داشت: من سابقه ورزشی در رشته‌های کاراته سبک شیتوریو و تیراندازی و دومیدانی وبدنسازی وپاورلیفت در استان را دارم.

وی ادامه داد: به مدت سه سال ونیم است که در رشته پر طرفدار بدنسازی فعالیت می‌کنم و مربیگری درجه ۳ بدنسازی را از هیات بدنسازی آذربایجان‌شرقی کسب کرده‌ام.

جعفرزاده با بیان اینکه سابقه فعالیت زیرنظر اساتید مجرب را در کارنامه خود دارم، گفت: یک سال است که روی رشته پاورلیفت متمرکز شده‌ام و در تهران از طریق فدراسیون بدنسازی ایران در دوره‌ها و همایش‌های بین‌الملی و مربی‌گری شرکت کردم و پس از طی کلاس هفت روزه دوره داوری و تدریس استادان ایرانی و دو روز نیز تدریس اساتید خارجی نظیر خانم تاتیانا و دبیر کمیته جهانی پاورلیفت اقای گاژ پاراف، درنهایت در آزمون نهایی شرکت کرده وقبول شده و مفتخر به دریافت حکم داوری بین المللی و مربیگری ملی شدم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: