سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
با موافقت نمایندگان؛
عجب شیر ما - نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس مصادیق جرم سیاسی را تعیین کردند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه 4 بهمن در ادامه رسیدگی به جزئیات طرح جرم سیاسی، ماده 1 و 2 این طرح را پس از بحث و بررسی تصویب کردند.

به موجب ماده 1 این طرح هر یک از جرایم مصرح در ماده 2 این قانون چنانچه با انگیزه اصلاح امور کشور علیه مدیریت و نهادهای سیاسی یا ریاست‌های داخلی یا خارجی کشور ارتکاب یابد، بدون آنکه مرتکب قصد ضربه زدن به اصل نظام را داشته باشند جرم سیاسی محسوب می‌شود.

همچنين ماده 2 طرح مذکور كه به تصويب نمايندگان مجلس رسيد تصریح می‌کند: جرایم زیر در صورت انطباق با شرایط مقرر در ماده 1 این قانون جرم سیاسی محسوب می‌شود.

الف- توهین و افترا به رؤسای سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاونان رئیس جمهور، وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان و اعضای شورای نگهبان به واسطه مسئولیت آنان .


ب- توهین به رئیس یا نماینده سیاسی کشور خارجی که در قلمرو ایران وارد شده است با رعایت مفاد ماده 157 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات.

پ-جرایم مندرج در بندهای (د) و (ه) ماده 16 قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته شده مصوب حسب 7/6/1360

ت- جرایم مقرر در قوانین انتخابات خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا به استثنای مجریان و ناظران انتخابات.

ث- نشر اکاذیب 

همچنین نمایندگان با 113 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع با ماده1  و با 119 راي موافق 9 راي مخالف و 6 را ممتنع با ماده 2 طرح مذكور موافقت كردند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: