پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
زالی عنوان کرد؛
عجب شیر پرس _ فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، خواستار آرایش جنگی کشور در مقابله با کرونا شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در نشست مشترک با فرمانده سپاه پاسداران، ضمن ارائه گزارشی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در تهران و اقدامات صورت گرفته خاطرنشان کرد: در فاز التهابی موج پنجم کرونا قرار داریم و شرایط بسیار سختی را می‌گذرانیم. سوش دلتا ۸۶ درصد کشورهای جهان را در برگرفته و تهاجم پذیری و سرایت پذیری بسیار بالایی دارد.

به گفته وی، در سوش دلتا بیماران و ناقلان ۴ تا ۱۲ برابر بار ویروسی بیشتری داشته، بهبودی دیرتر اتفاق می‌افتد و مدت اقامت بیماران در بیمارستان طولانی‌تر است.

زالی یادآور شد: ۱۱۸ بیمارستان و ۱۰۲ مرکز بستری موقت برای درمان بیماران کرونایی در تهران فعالیت دارند و همچنین ۱۱۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون مشغول تزریق واکسن هستند و در صورت وجود واکسن مکفی آمادگی افزایش ظرفیت دو تا سه برابری فعالیت این مراکز را داریم.

وی با اشاره به اینکه کشور باید در رابطه با کرونا آرایش جنگی به خود بگیرد، گفت: بازآرایی نوینی را در همه سطوح لازم داریم. امروز باید در کنار وزارت بهداشت همه نیروهای اداری و اجرایی و مجموعه‌های مختلف کشور بیش از گذشته وارد عمل شده و آرایش نوینی را برای مقابله با کرونا داشته باشند.

زالی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خط مقدم این نبرد نابرابر قرار دارند به مشکلات، چالش‌ها و مطالبات کادر بهداشت و درمان استان تهران از جمله مشکلات و کمبودهای نیروی انسانی و تجهیزات، نیازهای اعتباری، فرسودگی کادر درمان اشاره کرد.

وی، فرامین و تدابیر ارزنده مقام معظم رهبری را نقطه قوتی برای نظام سلامت عنوان کرد و مزایا و اثربخشی اجرای طرح شهید سلیمانی که به فرمان ایشان با همکاری بسیج و سپاه شکل گرفت را یادآور شد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: با اجرای دوباره این طرح حماسه جدیدی را می‌توان خلق کرد و امروز می‌توانیم شاهد تحول طرح شهید سلیمانی باشیم.

زالی در این روزهای سخت بر لزوم افزایش حجم واکسیناسیون، آماده سازی سازه‌ها و نیروهای داوطلب برای پیوستن به خط بهداشت و درمان تاکید کرد.

وی، تعطیلی شهر را یکی از راهکارهای مؤثر در کاهش شیوع بیماری برشمرد و خاطرنشان کرد: می‌توان از ظرفیت طرح شهید سلیمانی برای حمایت اقشار آسیب پذیر در دوران تعطیلی استفاده کرد و دو هفته تعطیلی شرط لازم است اما در کنار آن باید به سرعت ردیابی، رهگیری و تسریع واکسیناسیون برای مقابله با کرونا انجام شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: