جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
عجب شیر پرس _ وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از شرکت شناورها و خدمه نیروی دریایی این کشور درمسابقات بین‌المللی نظامی که قرار است در بندر انزلی برگزار شود، خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری فارس، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از حضور دو فروند شناور نظامی این کشور در بندر انزلی برای شرکت در مسابقات بین المللی دریایی خبر داد.

«ذاکر حسنوف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از تجهیزات خدمه شرکت کننده در این مسابقات بین‌المللی و همچنین میزان آمادگی کشتی‌ها و پرسنل نظامی بازدید کرد.

قرار است 66 ملوان نیروی دریایی جمهوری آذربایجان با شناورهای گشتی «جی-122» و «جی-124» در مسابقه‌ای که از 22 آگوست (یکشنبه 31 مرداد) در  بندر انزلی در ایران برگزار می‌شود، شرکت کنند. ابن شناورها  ساخت روسیه و  قایق گشتی ضد زیردریایی «کلاس اوسا» هستند.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان برای پرسنل نظامی این کشور که قرار است عازم بندر انزلی شوند، آرزوی موفقیت کرد.

مسابقات بین المللی نظامی «جام  دریا» در چند سال اخیر همه ساله با حضور چهار کشور حاشیه خزر (ایران، روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان) در آبهای ساحلی جمهوری آذربایجان  برگزار شده است. جمهوری اسلامی ایران در سال جاری برای نخستین بار میزبان این مسابقات بین المللی نظامی است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان  چندی قبل نیز  از انجام رزمایش دریایی در دریای خزر خبر داد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که هدف از این تمرینات با مشارکت ناوهای جنگی،کشتی‌ها و تفنگداران دریایی انجام عملیات جنگی و حفاظت از زیرساخت‌های انرژی و نیروهای دفاعی در بخش جمهوری آذربایجان در دریای خزر بود.

این رزمایش دو مرحله‌ای همچنین به هدف ارتقا مهارت فرماندهان و در سازماندهی عملیات جنگی و مدیریت نیروها در نبرد طراحی شد در مرحله اول این رزمایش  کشتی‌ها و قایق‌ها مین‌های شناور دشمن فرضی را از بین برند. در مرحله دوم رزمایش انجام ماموریت‌های رزمی برای جلوگیری از اقدامات تروریستی و خرابکاری در بخش دریای خزر  درجمهوری آذربایجان در نظر گرفته شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: