سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
عجب شیر پرس _ رئیس قوه قضاییه بطور سرزده از بخش‌های مختلف زندان اوین به ویژه هر سه بند امنیتی آن (بندهای دو الف - ۲۰۹ - ۲۴۱) بازدید کرد و با برخی متهمان بازداشت موقت به صورت چهره به چهره به گفت وگو پرداخت.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت‌ الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز گذشته(جمعه) با حضور در زندان اوین به مدت چند ساعت ساعت از بندهای امنیتی و بازداشت موقت این زندان بازدید کرد.

رئیس قوه قضاییه در مدت حضور خود در زندان اوین، عمدتاً با «متهمین بازداشت شده تحت قرار تامین» به صورت چهره به چهره دیدار و گفت و گو کرد.

محسنی اژه‌ای به هنگام حضور در بندهای امنیتی زندان اوین، تعداد روزهای بازداشتی متهمان را از آن‌ها جویا و در همین زمینه خواستار ارائه توضیحات لازم از سوی مقامات قضایی و ضابطان شد.

وی در گفت وگوی چهره به چهره با متهمین از نوع اتهام، مدت بازداشت موقت و شرایط بهداشتی و غذایی زندان سوال کرد.

در جریان این بازدید تعدادی از متهمین تقاضا کردند به تنهایی با رئیس قوه قضاییه گفت وگو کنند که قاضی‌القضات در خلوت با آنها به گفت وگو نشست.

رئیس قوه قضاییه در ادامه در مورد یکی از پرونده‌های مهمی که اخیرا تشکیل شده و ۶ نفر بازداشتی دارد، با قاضی و کارشناسان پرونده که به فوریت به زندان دعوت شده بودند، به صورت تفصیلی به گفت وگو پرداخت.

محسنی اژه‌ای در پایان حضور در زندان به زندانبانان و نگهبانان توصیه کرد پیوسته خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود ببینند و مواظب باشند که حق کسی ضایع نگردد و به کسی ظلم نشود.

بازدید سرزده از اوین سومین بازدید رئیس قوه قضاییه از زندان در سی و پنجمین روز خدمت در کسوت قاضی القضاتی بود.

محسنی اژه‌ای طی یک ماه شروع به کار در کسوت رییس دستگاه قضا بارها در جمع‌های مختلف مسئولین قضایی کشور به موضوع قرار بازداشت موقت اشاره کرده است.

این گزارش حاکی است رئیس قوه قضاییه در همین خصوص در جمع اعضای شورای عالی قضایی و یا با حضور در دادگستری شهر قدس دستور داد: قرار بازداشت موقت تا آنجایی که ضرورت دارد صادر نشود و آن‌هایی هم که ضروری است با ملاحظه دقیق قانون باشد.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در این‌گونه موارد بازداشت موقت هم پرونده‌ها باید زودتر و سریع‌تر رسیدگی شود تا زمان بازداشت کمتر شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: