سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی:
عجب شیر پرس _ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: پخش نذورات صرفاً باید به صورت بیرون‌بر و بسته‌بندی صورت گیرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری مهر، علی بدر شکوهی در جلسه کمیته نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا با موضوع شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عزاداری ایام ماه محرم، اظهار داشت: برگزاری مراسم و مجالس عزاداری با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در طول زمان برگزاری مراسم، تا سقف دو ساعت و در فضای باز بلامانع است.

وی ادامه داد: ادارات آموزش و پرورش و سازمان تربیت بدنی همکاری لازم را با هیأت‌های دارای مجوز برای در اختیار گذاشتن فضاهای روباز و سالن‌ها جهت برگزاری مراسم و سیاه‌پوش کردن محیط پیرامونی داشته باشند.

شکوهی با اشاره به همکاری هیأت‌های عزاداری از بدو شیوع کرونا تا به امروز با ستاد مقابله با کرونا، گفت: جامعه مذهبی و متدین، مراسم‌ها را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌کنند و این مهم را سال گذشته در ایام محرم ثابت کردند به طوری که تحسین مقام معظم رهبری و تمامی کارشناسان بهداشتی را برانگیختند.

وی اظهار داشت: دلدادگان حسینی همان‌گونه که به برگزاری مراسم‌های عزاداری علاقه دارند به همان نسبت به حفظ سلامتی خود و دیگران نیز اهمیت می‌دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه پخش نذورات صرفاً باید به صورت بیرون‌بر و بسته‌بندی صورت گیرد، گفت: سلامتی مردم عزادار و دلداده امام حسین (ع) برای همه‌کسانی که در این جمع حضور دارند مسئله مهم و باارزشی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: