يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
عجب شیر ما - نامه سرگشاده اعضای صندوق حمایت و باز نشستگی آینده‌ساز به نمایندگان مجلس

احتراماً پیرو اقدامات انجامی در خصوص موضوع غیر قانونی بودن روند شکل گیری ، موجودیت و تداوم فعالیت صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز و ضرورت ادغام این صندوق با سازمان تامین اجتماعی و ارائه ادله و براهین مستدل و قاطع و تصویب موضوع در کمیسیون اجتماعی و طرح آن در مجلس که به بهانه کذب خصوصی بودن صندوق موضوع جهت کارشناسی بیشتر از دستور جلسه به طور موقت خارج شد ، خاطر عزیزان را به چند نکته مهم و اساسی معطوف می دارد :

 

-1با توجه به اهمیت موضوع و مستندات موجود و براهین و ادله محکم ، هیچ دلیل قابل قبول جهت عدم پیگیری مطالبات قانونی اعضای ستمدیده صندوق آینده ساز وجود ندارد.

 

 -2اعاده حقوق پایمال شده مردم نمی تواند مشمول گذشت زمان باشد و اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز به پشتوانه حمایت نهاد های تاثیر گذار به ویژه خانه کارگر و کانون بازنشستگان به تلاش خود جهت تحقق خواسته های خود ادامه می دهد.

 

-3مسلم می نماید وفق قانون در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه انسان ها با هم برابر هستند و وجود تمایز میان کارگران و بازنشستگان صندوق های مختلف اصلاً نمی تواند پذیرفتنی باشد.

 

 -4 سازمان تامین اجتماعی در سایه حمایت مسئولان و پیگیری نهاد های کارگری از امکانات بسیار خوب برخوردار است و ما متاسفیم که در اثر برخی بی تدبیری ها همه کارگران و باز نشستگان

نمی توانند از این امکانات استفاده نمایند.

 

-5کارگران دلسوز و متعهد در دوران هشت سال دفاع مقدس امکانات مادی و معنوی و توانایی های فنی خود را به طور کامل در خدمت جبهه ها قرار دادند و حماسه آفریدند و خدمات این قشر در حفظ و ماندگاری ارزش های مقدس نظام را نمی شود نادیده گرفت.

 

-6کارگران تلاشگر و ولایت مدار ایران اسلامی در کلیه عرصه ها حضور مفید و تاثیر گذار داشته اند و تحت هدایت های خردمندانه مقام معظم رهبری در جهت نیل به خود کفایی و استقلال اقتصادی کشور تمام قابلیت های خود را به کار بسته و  همواره نیز سربلند و افتخار آفرین بوده اند.

 

-7 ما معتقدیم خانه کارگر ایران بر خلاف شائبه های سیاسی موجود صرفاً یک نهاد صنفی است و بر اساس رسالت زیربنایی خود نمی تواند در قبال مصالح و منافع قشر مولد و سازنده کارگر سیاست مبتنی بر بی تفاوتی اتخاذ کند.

 

-8واقعیت امر این است که کارگران و بازنشستگان عضو صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز  غالباً از وضعیت معیشتی خود کاملاً ناراضی هستند و با اذعان به غیر قانونی بودن صندوق ، بحث ادغام را با سازمان تامین اجتماعی مطرح می سازند.

 

  -9با توجه به حاکمیت روح ارزش مداری و مصلحت گرایی ، کلیه تصمیم گیری ها در خصوص صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز باید مبتنی برتامین خواسته های صنفی اکثریت قریب به اتفاق کارگران و باز نشستگان عضو این صندوق باشد.

 

-10مطلبی که طرح آن کاملاً بدهی می نماید این است که  با فرض شرایط متعارف و یکسان ، با کدامین منطق عقلی و دینی می توان قبول کرد که مستمری بازنشستگی عضو سازمان تامین اجتماعی از عضو صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز بیشتر باشد.

 

 -11قوانین موضوعه کشوری و مصوبات هئیت محترم دولت به ویژه در خصوص رفاه و تامین اجتماعی مشمول همگان می شود و کلیه بازنشستگان همطراز باید از فرمول های محاسبه مستمری مشترک و به تناسب آن از امکانات برابر و مشابه برخوردار باشند.

 

 -12 بررسی های کارشناسی بیانگر این است که عضویت اعضای صندوق آینده ساز اجباری و

غیر اختیاری بوده و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران حق نداشت از عضویت کارگران در سازمان تامین اجتماعی ممانعت به عمل آورد.

 

-13 تمکین اعضاء به عضویت در صندوق آینده ساز به اعتبار وابستگی این صندوق به سازمان گسترش به عنوان سازمان متعلق و وابسته به دولت بوده و اصولاً هر گونه تصمیم به خصوصی سازی باید با تراضی و رضایت اعضای آن صورت می گرفت و کلیه اعضای صندوق اساساً نمی توانستند موافق هر گونه اقدام غیر قانونی باشند.

 

اعضای مظلوم و ستمدیده صندوق حمایت و باز نشستگی آینده ساز امیدوارند با عنایت مسئولان محترم و نهاد های کارگری و نمایندگان درد آشنا نسبت به مشکلات کارگری ، بر اساس درخواست اعضای صندوق آینده ساز و انجام هماهنگی ، موضوع در کمیسیون اجتماعی نهایی و لایحه ادغام صندوق آینده ساز با تامین اجتماعی تقدیم مجلس شورای اسلامی و در اسرع وقت تصویت و نگرانی هزاران خانواده تلاشگر و محروم خاتمه پیدا کند.

 

با توجه به اینکه علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد، حرکت های مسالمت آمیز و مصلحتی تشکیلات کارگری و صبر و بردباری اعضای صندوق آینده ساز نباید این توهم را ایجاد کند که از روش های متفاوت نمی توان برای رسیدن به هدف رفع مشکلات به صورت بهینه استفاده  کرد.

برچسب ها: مجلس ، بازنشستگان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: