سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: ۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
عجب شیر پرس _ مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از شعله ور شدن دوباره آتش در ارسباران (منطقه کیارق) خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: آتش سوزی که روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه در منطقه بابایلی و قاسم کندی کلیبر و کیارق روی داده بود، با تلاش تمامی نیرو‌های امدادی و سپاهی و بسیجی مهار شده و صبح جمعه نیز عملیات لکه گیری انجام می‌گرفت که متاسفانه در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز جمعه، گزارش رسید که بار دیگر آتش در کیارق شعله ور شده است.

او افزود: پس از اعلام این گزارش، بلافاصله نیرو‌های اطفای حریق به منطقه اعزام شدند، اما متاسفانه شدت آتش سوزی بالا بود و نیرو‌ها همچنان در حال انجام عملیات اطفای حریق هستند.

او با اشاره به درخواست فرمانداری کلیبر از وزارت دفاع جهت اعزام بالگرد‌های بسکت دار، ادامه داد: هیچ کدام از دو فروند بالگردی که از طریق وزارت دفاع به منطقه فرستاده شدند کارایی نداشتند و بسکت‌های آن‌ها کار نمی‌کرد.

هنربر گفت: با پیگیری استانداری، ریاست دادگستری استان آذربایجان شرقی و نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی مقرر شد تا از طریق سازمان بحران کشور و سازمان مراتع و جنگلداری، صبح روز شنبه هلیکوپتر و هواپیمای آبپاش به منطقه اعزام شود.

او در خصوص علت وقوع این آتش سوزی‌ها، اظهار کرد: عمدتا بالای ۹۰ درصد علت آتش سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌ها را عامل خطای انسانی شامل می‌شود. بر اساس مشاهدات ما در نقاط مختلفی از جنگل‌های ارسباران، آثار روشن کردن آتش به چشم می‌خورد که در برخی موارد گردشگران و یا کشاورزان محترم خاموش کردن آن را فراموش کرده و در نهایت با وزش باد شدید در منطقه منجر به سرایت آتش به جنگل شده است.

او  با قدردانی از تلاش مردم بومی منطقه در راستای مهار آتش سوزی، تاکید کرد: طی دو روز گذشته شاهد حضور مردم بومی و فهیم کلیبر و شهر‌های همجوار برای کمک به اطفای حریق بودیم و امیدواریم تا گردشگرانی که به منطقه جنگلی می‌آیند نیز با ما همکاری کرده و از هر گونه اقدام جهت آتش سوزی اجتناب کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: