جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
مدرس حوزه علمیه قم:
عجب شیر پرس _ مدرس حوزه علمیه قم گفت: روحانیان و کارشناسان مذهبی از فرصت های ماه محرم برای تبیین فلسفه قیام امام‌ حسین (ع) به نحو مناسب برای اقشار مختلف مردم خصوصا جوانان استفاده کنند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام محی‌الدین مکارم شیرازی روز پنجشنبه در همایش طلایه‌داران تبلیغ که با حضور روحانیان و طلاب در یزد برگزار شد افزود: تبیین ابعاد حادثه کربلا ،عاشورا ، درس‌ها و عبرت‌های تاریخ‌ساز آن برای مردم و جوانان درس‌آموز است .   

وی با بیان اینکه محرم یک فرصت برای جذب جوانان و انتقال فرهنگ شهادت و مقاومت در جامعه و جوانان برای تبلیغ فرهنک امر به معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: روحانیان انقلابی باید با  استفاده از فرصت تبلیغ در این ماه نسبت به بصیرت‌افزایی و معرفت‌بخشی مردم و آینده‌سازان در مبارزه با استکبار جهانی و ظالمان استفاده کنند.

مدرس حوزه علمیه قم تصریح کرد: شناخت مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حرکت در مسیر دین مبین اسلام ضامن عزت ،سعادت دنیا و آخرت است و باید برای تقویت مبانی دینی و معارف الهی از سوی مبلغان دینی و روحانیان به نحو مناسب استفاده شود.

مکارم شیرازی اظهار کرد: انس و الفت مردم به خصوص نسل جوان با آموزه‌های دینی و مکتب حیات‌بخش اسلام نقش اصلی در خنثی‌کردن تهدیدهای نرم فرهنگی و اقتصادی دارد و باید بیش از گذشته از فرصت ها برای ترویج معارف دینی و اسلامی استفاده لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه روحانیان و طلاب در صف مقدم ترویج فرهنگ معارف الهی در جامعه و بین مردم و جوانان حضور دارند، اظهار کرد: باید همه قدر فرصت‌های ناب را  دانست و بیش از گذشته وظایف دینی و انقلابی خود را در راستای اهداف عالیه اسلام انجام دهیم.

مهم‌ترین واقعه سال ۶۱ هجری قمری  شهادت امام حسین (ع)، امام سوم شیعیان در جریان واقعه کربلا روز عاشورا( دهم محرم) ست.  

سه شنبه ۱۹ مردادماه  ۱۴۰۰ شمسی  برابر اول ماه محرم سال ۱۴۴۳ هجری قمری است.

پیشینه حوزه علمیه در قم به نخستین دهه‌های سده دوم هجری بازمی گردد و از دیرباز، همه شاخه‌های علوم دینی و مقدمات آنها در این حوزه تدریس می‌شد و علوم قرآنی، کلام، تاریخ و جغرافیا، تراجم و علم رجال و علم حدیث از علوم متداول در آن بود و بخش قابل توجهی از فعالیت‌های کلامی حوزه قم، در چارچوب مبارزه با اندیشه‌های انحرافی غُلات شیعه سامان می‌یافت. سبب اصلی پیوند حوزه قم با مسائل اجتماعی و سیاسی به این خاطر بود که قم، شهری یکپارچه شیعه‌نشین بود. از این رو، هم والیان و هم قاضیان از میان شیعیان که اکثریت داشته‌اند، برگزیده می‌شدند.

در این همایش که جمعی از مسوولان حضور داشتند به سووال روحانیون و طلاب علوم دینی در مورد مسایل روز پاسخ داده شد.

شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز ۱۰۰ روحانی دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: