عجب شیر پرس _ باشگاه سپاهان در حالی مدعی حرفهای گری و رفتار مدرن در فوتبال ایران است که هنوز از عدم رعایت برخی مسائل پیش پا افتاده ضربه میخورد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری فارس، تیم فوتبال سپاهان در بیستمین فصل لیگ برتر به نایب قهرمانی دست پیدا کرد مه در اولین تجربه سرمربیگری محرم نویدکیا بود. البته این عنوان در کنار حذف در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، از دید برخی هواداران و اهالی جامعه فوتبال پذیرفته نیست چرا که این باشگاه در رده مدعیان قهرمانی قرار داشت. البته، حضور مدیرعامل سپاهان در جلسه سازمان بازرسی که انتقاد شدید نماینده این سازمان از هفت باشگاه دولتی و صنعتی به خاطر قراردادها و هزینههای نجومی را به همراه داشت، این شائبه را در پی داشت که این تیم اصفهانی نیز در این جمع قرار دارد.
سپاهان اکنون به عنوان نمادی برای باشگاهداری در ایران محسوب میشود که در سطح مدیریتی، با نظم و رفتار سازمان یافته پیش میرود. این باشگاه داعیه رفتاری حرفهای و اصلاح شده برای ارتقا شخصیت باشگاهی دارد و البته از مجموعهای که تحت مدیریت محمدرضا ساکت قرار دارد، انتظاری کمتر از این نیست اما با این وجود اشکالاتی ساده و پیش پا افتاده وجود دارد که ممکن است اثرات آن در آینده، لطمه و ضربه سنگینی را به آنها وارد کند.
به عنوان مثال، باشگاهی با این همه هزینه و داعیه حرفهای گری که با چندین باشگاه خارجی نیز تفاهم نامههایی جهت گسترش روابط بینالمللی ایجاد کرده، هنوز برای تیم فوتبالش مدیر رسانهای تعیین نکرده تا ارتباط خوب و مفیدی بین باشگاه با رسانه ها و افکار عمومی ایجاد شود.
به همین خاطر هواداران سپاهان مرجعی رسمی و واحد برای پیگیری اخبار ندارند. چرا که از سایت باشگاه تنها اخبار امضای تفاهم نامهها را میخوانند و به خاطر رفتار سلیقهای مسئولان سپاهان در انتشار اخبار مربوط به تیم که شیوهای منسوخ است، از اوضاع و احوال تیم اطلاع دقیقی وجود ندارد. به عنوان مثال، در طول مسابقات فصل اخبار دقیق و درستی از مصدومان، مبتلایان به کرونا و حتی کارت زرد بازیکنان در دسترس نبود. به نظر میرسد همین رویه ادامه دارد که قطعا در فصل جدید لیگ برتر مشکلات بیشتری را به وجود خواهد آورد.
رفتار سلیقهای در قبال انتشار اخبار در نبود یک مدیر رسانهای، باعث شده شایعات زیادی پیرامون تیم به وجود بیاید که فشارهای حاشیهای علیه زردپوشان را بیشتر میکند. از مدیریتی که مدعی باشگاهداری نوین و حرفهای در فوتبال ایران است، انتظار میرود به بخش رسانهای تیم که قطعا مهمترین بخش مدیریتی و پل ارتباطی با هواداران و اهالی فوتبال است، توجه بهتر و دقیقتری داشته باشد.