پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
عجب شیر پرس _ رئیس گشت تعزیرات تهران از شناسایی انباری که در آن برنج پاکستانی با محصولات درجه ۳ ایرانی مخلوط می‌شدند، خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر مدیحی طامه رئیس گشت مشترک تعزیرات حکومتی تهران اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی برنج در انباری واقع در غرب تهران، به همراه گشت مشترک تعزیرات متشکل از بازرسان اتاق اصناف، کارشناسان ارشد سازمان بازرسی کل کشور، نایب رییس اتحادیه بنکداران تهران به سراغ آدرس اعلامی رفتیم.

وی افزود: متهم بدون دریافت هرگونه پروانه کسب و مجوز تاسیس شرکت، با اجاره این محل و ایجاد کارگاه برنج با دستگاه برنج کوبی، در انباری که ملک آن متعلق به دولت و فعال در تولید لوازم الکترونیکی بود، با به کارگیری اتباع بیگانه، برنج‌های وارداتی پاکستانی را از کیسه اصلی خارج و داخل کیسه‌هایی با نشان انواع برنج ایرانی ممتاز می ریختند.

مدیحی طامه بیان کرد: در این انبار حدود ۲۰ تن از برنج‌های درجه ۲ و ۳ ایرانی کشف شد که پس از ترکیب این محصولات با برنج‌های پاکستانی و هندی، در نهایت در قالب برنج ممتاز ایرانی در کیسه‌های محصولات درجه یک برنج ایرانی بسته بندی کرده و روانه بازارهای هدف خود می کردند.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از کیسه‌های برنج خالی چاپ شده با انواع نشان‌ها از جمله طارم ممتاز، طارم محلی، طارم آستانه اشرفیه و برنج کشت دوم در این انبار موجود بود، افزود: شرکت‌های دولتی که دارای انبار‌ هستند باید مراقب باشند که به هر فرد ناشناسی این انبارها را اجاره ندهند، تا خدای ناکرده به دور از چشم بازرسان مرتکب تخلف نشوند و اجحافی در حق مردم شریف در این اوضاع اقتصادی نکنند.

وی افزود: بارها اعلام کردیم که ورود به شرکت‌های دولتی برای بازرسان صمت و اتاق اصناف دشوار است و اگر در این انبارها تخلفی صورت بگیرد، نمی توانیم نسبت به شناسایی بهتر و سریع‌تر آن اقدام و با متخلفان برخورد قانونی انجام دهیم.

مدیحی طامه با بیان اینکه متهم پس از صدور حکم، با اقساط حق تجدیدنظر خواهی، به پرداخت مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم و بلافاصله مبلغ جریمه را به حساب دولت واریز کرد، تصریح کرد: در این انباری علاوه بر تقلب در امر بسته بندی محصول خارجی به جای محصول ایرانی، که به نوعی کلاهبرداری هم تلقی می شود، پرونده دیگری تحت این عنوان توسط پلیس امنیت اقتصادی فاتب تشکیل و به مراجع قضایی معرفی و ارسال شد.

وی از بیانات ریاست قوه قضائیه، همکاری خوب دادستان تهران و روسای دادسراها، قضات و همچنین بازرسی کل کشور استان تهران به دلیل همکاری و کمک به ارتقاء گشت های تعزیرات و رسیدگی به تخلفات در بازار تقدیر و تشکر کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: