پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
عجب شیر پرس _ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۶۴۹ هکتار از اراضی ملی این استان امسال در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال و دولت، از دست متصرفان خارج شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «عبدالحسین محمدی» افزود: این اراضی در قالب ۵۰ فقره پرونده قضایی از دست متجاوزان خارج به اراضی ملی استان مرکزی بازگشت.

وی ادامه داد: ۲۳ هکتار این اراضی در قالب هفت فقره پرونده در شهرستان اراک، ۸۲ هکتار در قالب پنج فقره پرونده در شهرستان ساوه، ۳۴ هکتار در قالب چهار پرونده در شهرستان زرندیه و ۲۷  هکتار در قالب ۹ فقره پرونده در شهرستان آشتیان از دست متصرفان خارج شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۲ هکتار در قالب سه پرونده در شهرستان تفرش، ۵۷۱ هزارم هکتار در قالب ۲ فقره پرونده در شهرستان شازند،  ۱۲ هکتار در قالب ۲ پرونده در شهرستان محلات، ۲۲ هکتار در قالب چهار پرونده در شهرستان دلیجان و ۴۵ صدم هکتار در قالب یک فقره پرونده امسال از درست متصرفان خارج شد.

محمدی گفت:  این تصرف‌ها به‌صورت شخم کردن، ایجاد شیار و ساخت و ساز غیرمجاز در حریم زمین های دولتی انجام شده بود که با دستور قضایی از دست متصرفان خارج شد.

وی یادآورشد: ۱۳۷ فقره پرونده تخریب و تصرف در این مدت در راستای اجرای ماده ۵۵ قانون حفاظت، حراست و صیانت از اراضی برای ۳۸۷ هکتار از اراضی ملی استان تشکیل شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: شهرستان شازند با تشکیل ۲۴ پرونده تخریب و تصرف برای ۱۴۰ هکتار از اراضی ملی بیشترین و  شهرستان‌ ساوه با تشکیل ۱۳ پرونده برای ۶۹ هکتار و زرندیه با هشت فقره پرونده برای ۶۱ هکتار ااز اراضی ملی به ترتیب بیشترین پرونده ها در این زمینه داشته‌اند.

وی فرهنگ‌سازی، تقویت واحدهای گشت و مراقبت، تجهیز پاسگاه‌های ویژه منابع طبیعی، همکاری به موقع مردم و ساکنان را از جمله اقدامات این اداره کل در راستای کاهش تصرف اراضی ملی عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از مردم خواست در صورت مشاهده تخریب و تصرف اراضی ملی استان با تلفن ۱۵۰۴ به صورت ۲۴ ساعته می توانند گزارش‌های خود را به این اداره کل اعلام کنند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: