سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: ۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
عجب شیر پرس _ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اختصاص ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح هنرستان هنرهای زیبا در خرم‌آباد خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، احمدحسین فتایی اظهار داشت: این پروژه از لیست پروژه‌های استانی خارج شده بود که با رایزنی‌های صورت گرفته طی 2 سال گذشته و حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، امسال ۳۵ میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص داده شده که در صورت تخصیص کامل، می‌توان مشکل مکان آموزشی برای هنرستان‌های پسرانه و دخترانه در خرم‌آباد را برای سال تحصیلی آینده مرتفع کرد.

به گفته وی لرستان  در رشته‌های مختلف هنری از جمله هنرهای تجسمی، نمایش، موسیقی و سینما از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برخوردار است که می‌توان با آموزش‌های تخصصی این ظرفیت را بالفعل نمود.

وی افزود: بر همین اساس با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز تاسیس دومین هنرستان هنرهای زیبای پسرانه استان در شهرستان بروجرد و موافقت‌های اولیه در راستای ایجاد 2 هنرستان هنرهای زیبای دختران در شهرستان‌های خرم آباد و بروجرد توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده و باید پیش نیازهای تحقق آن در استان فراهم گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: مکان آموزشی مناسب، نیرو و کادر اداری و آموزشی و تخصیص اعتبارات لازم از محل استانی، مهم‌ترین پیش نیازهای این اتفاق مهم است که با تعاملات بین دستگاهی میان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش به دنبال تحقق آن هستیم.

فتایی با اشاره به اینکه " صدور مجوز تاسیس هنرستان‌های هنرهای زیبای دختران نیازمند مصوبه شورای آموزشی استان است " اظهار داشت: برای سال تحصیلی جاری ساختمان هنرستان هنرهای زیبا در بروجرد با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آماده شده و  در خرم‌آباد همچون سال‌های گذشته نیازمند همکاری و مساعدت آموزش و پرورش هستیم که امیدواریم تا آماده شدن پروژه تخصصی در منطقه گلدشت خرم آباد  از فضاهای موجود برای رفع این مشکل استفاده شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز گفت: زنجیره آموزشی استان در زمینه هنر در سال‌های اخیر پیشرفت داشته و در صورت تاسیس هنرستان های مذکور به استان‌های برخوردار کشور نزدیک می‌شویم.

فرید رحمتی افزود: استفاده از ظرفیت هنرمندان تحصیل کرده استان در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی، سینما، نمایش و موسیقی می‌تواند پاسخ‌گوی کادر آموزشی و اداری هنرستان‌های مذکور باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: