جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
عجب شیر پرس _ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مجوزهای رسمی برای راه‌اندازی پایانه صادراتی سنگ استان صادر شده و این طرح در مرحله عملیاتی است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، بهزاد منصوری درجلسه با مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: با تجمیع انواع سنگ‌های خاص صادراتی در پایانه، مشکل جستجوی پراکنده خریداران برطرف می شود و با تجمیع بازار سنگ، کالای با کیفیت و مورد نظر به صورت متمرکز و متنوع ارائه خواهد شد.

وی برندسازی ( ایجاد نام تجاری کالا) را از دیگر مزایای راه اندازی پایانه صادراتی سنگ برشمرد و اظهار داشت: با توجه به کیفیت معادن سنگ لرستان، برند این منطقه به راحتی برای خریداران قابل قبول خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این پایانه تحول عظیمی در بحث صادرات سنگ به وجود خواهد آمد و بدون شک خریداران بسیاری از سراسر دنیا خواهان سنگ لرستان خواهند شد.

منصوری همچنین تاکید کرد: با توجه به وسعت معادن شن و ماسه در لرستان، راه اندازی سایت مخصوص این مصالح به صورت متمرکز و ماندگار، جوابگوی بازار این محصول می شود.

 لرستان یک استان معدنی محسوب می شود و از مجموع ۲۷۶ واحد معدنی آن در حال حاضر ۱۷۲ واحد معادل حدود ۶۰ درصد این تعداد فعال هستند که این واحدهای فعال بیش از ۲ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را ایجاد کرده اند.

اکنون ۲۲ نوع ماده معدنی از معادن لرستان استخراج می شود که سه نوع آن فلزی است، ذخیره معادن لرستان بیش از ۶۰۰ میلیون تن برآورد شده که عمده آن سنگ لاشه و تزیینی است و لرستان در حالی ۲ درصد ذخیره سنگ کشور را دارد که حدود ۶ درصد میزان استخراح کشور را دارا است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: