سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور :
عجب شیر ما - مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: در مدت یک ماه گذشته گلوگاه‌های فساد در بهزیستی استان‌های مختلف شناسایی شد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، سیدحسن موسوی‌چلک امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزش مدیریت عملکرد و ارتقاء سلامت اداری با بیان اینکه ضعف نظارت یکی از چالش‌های سازمان بهزیستی است، اظهار داشت: نظارت سازماندهی شده در بهزیستی ضعیف بوده و همواره از این مورد آسیب دیده‌ایم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور افزود: مدیریت عملکردی یکی از رویکردهای جدی در سازمان بهزیستی بوده و البته در زمینه فعالیت‌های تخصصی نمی‌خواهیم رفتار نظارتی پلیس گونه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: حوزه‌های تخصصی باید به‌صورت کارشناسی جوابگوی عملکرد خود بوده و به بازرسی یواشکی و سرزده اعتقادی نداریم.

موسوی‌چلک خاطرنشان کرد: چندین عملکرد جدید را مورد توجه قرار داده‌ایم که یکی از این مسائل توجه به ظرفیت استان‌ها بوده و از ظرفیت همکاران استانی بهره برده و گلوگاه‌های فساد را شناسایی کردیم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با بهره‌گیری از اطلاعات عملکردی می‌توانیم راهکارهای خوبی نیز ارائه دهیم و مسیر لازم را تعیین کنیم.

وی یادآور شد: دبیرخانه‌های ستادی در استان شکل گرفته و 31 دبیرخانه در کشور تشکیل شده و به دفتر مرکزی در تهران ارسال می‌شد و بر همین اساس تمام آسیب‌شناسی‌ها بر اساس عملکرد مشخصی انجام می‌شود.

موسوی‌چلک گفت: در تعیین مسیر آینده باید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنیم و در همین زمینه باید به ظرفیت استان‌ها توجه کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در مدت یک ماه گذشته گلوگاه‌های فساد در بهزیستی شناسایی شد و آسیب‌ها نیز بررسی و شناسایی شد و با همین اطلاعات می‌توان بسیاری از مشکلات را در داخل استان‌ها و سطح کشوری حل کرد.

وی نظارت متمرکز را سومین گام فعالیت‌های بهزیستی دانست و یادآور شد: در مراکز استان‌ها این نظارت با هماهنگی مسئولان کشوری انجام می‌شود و تکالیف قانونی نیز در این زمینه با توجه به واگذاری 85 درصد فعالیت‌ها و برون‌سپاری انجام می‌شود.

موسوی‌چلک ادامه داد: برون‌سپاری فعالیت‌ها تا 85 درصد انجام شده ولی نظارت ضعیف بوده و انتقادهایی که از عملکردها صورت می‌گیرد به واسطه بخش‌های بیرونی است که واگذار شده است.

محسن ارشدزاده، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با تشریح برنامه‌های آموزشی مدیریت عملکرد و ارتقاء سلامت اداری یادآور شد: در این دوره با حضور مسئولان کشوری و استانی مطالب مفید بیان می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: