شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
عجب شیر پرس _ رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: تاکنون چهار هزار دز واکسن کرونا برای گروه‌های سنی مختلف در این شهرستان بر اساس اولویت بندی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا تزریق شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، دکتر رضا منصوری افزود: این تعداد واکسن برای گروه های سنی فراخوان داده شده و مشخص به ترتیب اولویت شامل فرهنگیان، قضات، پرسنل شبکه بهداشت، رانندگان حمل و نقل، اساتید دانشگاه و بیماران دیابتی تزریق شده است.
وی اظهار داشت: اگر واکسن بیشتری در اختیار داشته باشیم با توجه به مراکزی که در اختیار داریم میتوانیم جمعیت بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.
رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین اظهار کرد: از راهبردهای اصلی در پیک پنجم واکسن کرونا واکسیناسیون عمومی است که خوشبختانه این مهم در شهرستان در حال انجام است.
دکتر منصوری ادامه داد: هم اکنون روند واکسیناسیون در سه پایگاه و یک مرکز تجمیعی به آدرس خیابان مهدیه، سرسرای ورزشی شهدای آموزش و پرورش و مراکز بهداشتی و درمانی شماره یک و ۲ شهری برای گروه های هدف طبق اولویت بندی وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی کرونا در حال انجام است.
او یادآور شد: با توجه به روند واکسیناسیون در شهرستان مردم همچنان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و شستن دست ها، فاصله گذاری و استفاده از ماسک در اماکن عمومی ضروری است.

منصوری اضافه کرد: افرادی که مشکوک به علایم کرونا هستند با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تست بدهند و همه افرادی که آزمایش آنها مثبت می‌شود و یا دارای علایمی همچون سرما خوردگی هستند حتما شرایط قرنطینه را رعایت و از تردد در سطح شهر و آلوده کردن دیگران به این ویروس خودداری کرده و در صورت تشدید علایم حتما به مرکز درمانی مراجعه کنند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: