شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
عجب شیر پرس _ مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: ۱۱۴ نفر از دانش‌آموزان استان به مرحله دوم دوازدهمین دوره المپیاد نانو راه پیدا کردند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، رشید قربانی با بیان اینکه کردستان برای چندمین سال متوالی رتبه اول کشوری را کسب کرد، اظهار داشت: در مجموع دانش آموزان راه‌یافته به مرحله دوم المپیاد، استان آذربایجان شرقی با ۶۴ راه یافته، تهران با ۴۳ راه یافته و اصفهان با ۳۷ راه یافته بعد از کردستان در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند.

وی افزود: ۲ هزار و ۵۷۹ نفر از دانش آموزان استان در مرحله اول المپیاد در سال تحصیلی جاری شرکت کرده بودند، که ۱۱۴ نفر ازاین تعداد، به مرحله دوم المپیاد راه یافتند.

 ️مدیر کل آموزش و پرورش کردستان همچنین به تعداد برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله دوم المپیاد به تفکیک شهرستان ها پرداخت و گفت: تعداد ۵۹ نفر از دانش آموزان راه یافته به مرحله دوم از سنندج، ۱۶ نفر مریوان، ۱۲ نفر قروه، ۱۲ نفر سقز، ۷ نفر دیواندره، ۵ نفر دهگلان و ۳ نفر نیز بیجار هستند.

️وی به نتایج المپیادهای نانو در سال گذشته و کارنامه دانش‌آموزان استان نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۱۰۳ نفر از دانش آموزان به مرحله دوم المپیاد نانو راه یافتند که در مرحله نهایی ۱۳ نفر موفق به کسب یک مدال طلا، ۲نقره و ۱۰ برنز شدند.

 قربانی ابراز امیدواری کرد، با آموزش و برگزاری کلاس‌های ویژه، دانش‌آموزان استان در مرحله دوم المپیاد نیز موفق عمل کرده و توفیقات سال گذشته مجدد تکرار و حفظ شود.

 در پنج سال گذشته، کردستان در المپیاد نانو حائز رتبه اول کشوری بوده و دانش آموزان این استان با کسب  مدال‌های رنگارنگ افتخارآفرینی کرده اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: