جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
عجب شیر پرس _ دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه هشت هزار و ۱۲۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج توسط ۱۱ بانک استان پرداخت شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علی اشرف یوسفی‌قیاسی با اشاره به اینکه بانک ملی بیشترین میزان تسهیلات ازدواج را در استان به متقاضیان پرداخت کرده است، اظهار داشت: ۲ هزار و ۹۵۶ فقره وام معادل ۳۶ درصد مجموع کل تسهیلات پرداخت شده ازدواج در استان مربوط به بانک ملی است.

وی اضافه کرد: بانک ملت هم در چهار ماهه نخست سال جاری با پرداخت یک هزار و ۷۸۸ فقره ،۲۲ درصد کل تسهیلات ازدواج را در این استان پرداخت کرده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان افزود: بانک تجارت استان هم ۹۸۴ فقره، بانک صادرات ۷۳۵ فقره و بانک سپه هم ۵۰۹ فقره تسهیلات ازدواج را طی چهار ماهه امسال به متقاضیان پرداخت کرده است.

یوسفی‌قیاسی یادآور شد: میزان تسهیلات پرداخت شده ازدواج هم در بانک‌های رفاه کارگران ۴۲۴ فقره، کشاورزی ۳۰۰ فقره، مسکن ۱۸۲ فقره، قرض‌الحسنه مهر ۱۷۶ فقره، توسعه تعاون ۵۴ و پارسیان هم ۱۵ فقره بوده است.

وی اعلام کرد: طی سه ماهه امسال سه هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های استان پرداخت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۵۳ درصد رشد داشته است.

دبیر کمسیون هماهنگی بانک‌های کردستان افزود: ۱۲ درصد این تسهیلات هم در بخش سرمایه در گردش و هم سرمایه ثابت به بخش کشاورزی، هشت درصد صنعت و معدن، ۱۱ درصد ساختمان، پنج درصد بخش سایر و ۶۴ درصد هم به خدمات و بازرگانی اختصاص پیدا کرده است.

یوسفی‌قیاسی اضافه کرد:  از مجموع کل تسهیلات در این مدت ۱۶.۵ درصد توسط بانک ملت، ۱۴.۲ درصد بانک ملی، ۱۲ درصد بانک مسکن، ۱۱.۹ درصد بانک سپه و ۱۰.۳ درصد هم توسط بانک مهر ایران پرداخت شده است.

سیستم بانکی استان کردستان شامل ۲۷ بانک است که از این تعداد ۱۵ مورد آن زیر مجموعه شورای هماهنگی بانک‌های استان است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: