شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
استاندار:
عجب شیر پرس _ استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توزیع امکانات بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف این استان متناسب با جمعیت و بعد مسافت شهرستان‌ها رشد نکرده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا،  روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در نشست مشترک با دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛مصوبات سفر اخیر وزیر بهداشت به استان را مورد پیگیری قرار داد و اظهارداشت: استقرار خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت، مراکز تسهیلات زایمانی و بیمارستان‌های محلی و نیروی انسانی به طور متناسب باید توسعه یابند.

وی افزود: با توجه به بعد مسافت بین شهرستان‌های سیستان و بلوچستان، امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی برای این استان باید به طور ویژه سطح‌بندی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در آزمون‌های استخدامی متاسفانه به دلیل عدم وجود نیروی انسانی واجد شرایط بومی،  نیروهای غیربومی با استفاده از این فرصت استخدام می‌شوند که ماندگاری ندارند و پس از استخدام به استان محل سکونت خویش منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در همین راستا هم‌اینک تنها ۴۸ درصد پست‌های سازمانی دستگاه‌های اجرایی ما نیرو دارند و بیش از ۵۲ درصد پست‌های سازمانی خالی است ادامه داد: برای سیستان و بلوچستان تعیین یک پکیج جداگانه و متناسب با شرایط استان ضروری است تا با داشتن نقشه راه در بازه زمانی مشخص، ظرف مدت چند ساله به هدف موردنظر یعنی تامین نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی به طور برابر و متناسب دست پیدا کنیم.

موهبتی بر تحقق وعده‌ وزیر بهداشت پیرامون تصویب و راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی چابهار تاکید کرد و افزود: آمادگی کامل داریم در خصوص تامین زمین و امکانات مورد نظر نهایت همکاری رابا متولیان امر داشته باشیم.

وی اظهارداشت: با توجه به سند چشم‌انداز توسعه کشور مبنی بر توسعه سواحل مکران و مسافت چابهار و شهرستان‌های اطراف با دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و همچنین آمار جمعیتی بالا و نیاز مردم به امکانات بهداشتی و درمانی؛ تقویت شبکه بهداشت درمان چابهار ضرورت دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: