جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
عجب شیر پرس _ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گفت: پهپادها برای کمک به اشتغال مددجویان این اداره کل در بخش کشاورزی و رونق فعالیت آنان به‌کارگیری می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علیرضا خدابنده به رسانه ها افزود: به‌کارگیری پهپادهای کشاورزی به عنوان یک فناوری جدید و نوآورانه برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در دستور کار این نهاد است.

وی خاطرنشان کرد: این پهپادها برای حمایت از باغدارن، کشاورزان و مرتع داران وارد چرخه اشتغال می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان در ارتباط ویدیو کنفرانسی با معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور، تصریح کرد: بدون شک آنچه موجب خودکفایی و افزایش اعتماد به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد می شود استقلال مالی است.

وی به صرفه جویی بیش از ۵۰ درصدی در مصرف کود و سم برای کشاورزان، مرتع داران با ورود پهپادهای کشاورزی  خبر داد و گفت: این اقدام منجر به صرفه جویی ۹۷ درصدی مصرف آب نیز می شود.

وی به اقدامات کمیته امداد برای اشتغال مددجویان در حوزه فناوری نوین، پهپاد سمپاشی اشاره کرده و گفت: در این راستا پهپادهای سمپاش وارد چرخه اشتغال مددجویان می شود.

خدابنده بیان کرد: کمیته امداد استان سمنان در کنار درآمدزایی برای مددجویان به دنبال تقویت تولید ملی و جهش تولید بر پایه اقتصاد مقاومتی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان خاطرنشان کرد: پس از تدوین طرح و استعدادسنجی از جوانان خانواده‌های تحت حمایت، افراد مستعد در قالب  تیم وارد مراحل کارورزی و آموزش‌های تئوری و عملیاتی می‌شوند  که با گذراندن این دوره‌ها و کسب گواهینامه خلبانی، از این فن آوری بهره مند می شوند.

کمیته امداد برای خرید این پهپادها، وام قرض‌الحسنه  در اختیار مددجویان قرار می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود با درآمدزایی بالای طرح های کشاورزی، همان سال نخست کل هزینه پهپاد توسط مددجویان تامین شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: