شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
عجب شیر پرس _ دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بستری شدگان جدید کرونایی در خراسان رضوی روز گذشته از مرز ۶۰۰ نفر گذشت که۵۲۳ نفر از این تعداد مربوط به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان را زیر پوشش دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۱ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۳۹۲ نفر از این تعداد در بخشهای مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
وی اضافه کرد:با کمال تاسف شرایط سختی را پشت سر می گذرانیم و دیروز تعداد مبتلایان کرونا به بالاترین حد خود در موج پنجم رسید و این حالی است که بیشتر آنها مربوط به شهر مشهد است.
دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:از مردم تقاضا می کنیم در شرایط کنونی به طور مستقیم به بیمارستان مراجعه نکنند چرا که اکنون بیمارستانها مملو از مبتلایان به کروناست و این اقدام خدمات رسانی را با چالش مواجه می سازد.
انجیدنی افزود: مردم عزیز برای انتقال بیماران کرونایی بد حال بایستی با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و اگر بیمار بد حال نیست به مراکز سرپایی ۱۶ ساعته یا درمانگاههای عمومی و تخصصی سطح شهر مراجعه کرده و در صورت نیاز، آنها بیمار را به بیمارستانها ارجاع می دهند.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است و شمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی به روزی ۶۰۰ نفر در روز افزایش یافته است.

هم اکنون ۱۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
۲۹ استان کشور نیز درگیر ویروس کرونا دلتا هستند و ۲۸۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در شرایط نارنجی و ۵۳ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون سه میلیون و ۹۰۳ هزار و ۵۱۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۹۰ هزار و ۹۹۶ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است.
همچنین سه میلیون و ۳۸۵ هزار و ۱۹۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  
"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۱۹۸ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۲۶ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۲۳۲ هزار و ۸۹۲ نفر را در ۹۷۸ کشور گرفته است. ۱۷۹ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۱۱۸ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با ۳۵ میلیون و ۷۴۵ هزار ۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۲۹ هزار و ۳۱۵ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دوازدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: