يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
امام جمعه تبریز:
عجب شیر پرس _ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ایجاد و تقویت همبستگی بین دستگاه‌های مختلف بی‌بدیل است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت‌ الاسلام و المسلمین محمدعلی آل‌هاشم روز دوشنبه در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ و استقرار نظام اسلامی، موضوع مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به عنوان نهاد و تبلور عینی جمهوریت، مورد توجه ویژه همگان به ویژه امام راحل قرار گرفت و بر همین اساس تفکر ایجاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بروز و ظهور پیدا کرد.

وی تدبیر امام خمینی در تشکیل شورای هماهنگی را با هدف ایجاد همبستگی بین تشکل ها دانست و اظهار کرد: تدبیر حکیمانه امام راحل در ۱۲ مرداد سال ۱۳۵۹ در تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای ایجاد همبستگی تشکل‌ها و جناح‌های سیاسی در برگزاری مراسم و آیین‌ها بود.

آل هاشم با بیان اینکه نهادهای انقلابی در آن دوران در تلاش بودند تا به هر نحو ممکن و با فداکاری و از جان گذشتگی، انقلاب اسلامی ایران را حفظ کنند، یادآور شد: این تلاش در تمامی امور به ویژه امور تبلیغی از جمله چاپ عکس، پوستر و کتاب تا برگزاری راهپیمایی و مراسم‌های مختلف را شامل می‌شد و هر نهاد انقلابی سعی می‌کرد تا اهداف انقلاب اسلامی را در حیطه کاری خود و حرکت‌های مردمی برای حضور در مراسم و راهپیمایی‌ها سازماندهی کند.

وی اضافه کرد: این احساس مسوولیت تبلیغی گاهی اوقات منجر به ناهماهنگی و بروز مشکلات اجرایی می‌شد و تعدد این دستگاه‌ها و مراکز تبلیغی و تنوع نقش هر یک در مواجهه با چالش‌ها و رخدادهای پیش روی انقلاب نوپای اسلامی، لزوم ایجاد هماهنگی و حفظ وحدت رویه منطقی و حفظ انسجام بین دستگاه‌ها را بیش از پیش بر همگان روشن می‌ساخت.

آل هاشم افزود: بر همین اساس با تدبیر حکیمانه امام راحل نهادی تحت عنوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل گرفت و در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در ایجاد همبستگی تشکل‌ها و جناح‌های سیاسی در برگزاری مراسم و آیین‌ها و ایجاد تمهیدات لازم برای حضور مستمر مردم در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن و اعلام مواضع نظام جمهوری اسلامی نسبت به سیاست‌های استکبار جهانی نقش موثری داشته است.

وی سیاستگذاری، برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و راهبری مراسم و مناسبت‌های ملی مذهبی سیاسی و انقلابی را از وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت:این شورا به کارهای فرهنگی روتین معمول در کشور ورود نمی‌ کند و به لطف خدا تاکنون نیز موفق بوده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گزارشی به برنامه‌های این شورا در چهار ماه گذشته امسال پرداخت و ارایه الگوهای مناسب، تعمیق پیام انقلاب اسلامی در بین آحاد مردم و زمینه سازی برای حضور گسترده مردم در مراسم های ملی و مذهبی را از رسالت های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام میکائیل اسکندری، افزایش مشارکت مردمی در مراسمات، تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی و تقویت ارزش های انقلاب در داخل و خارج از کشور با هماهنگی نهادهای مسوول را از اهداف مهم شورای هماهنگی تلیغات اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه تمامی وزارتخانه ها و ستاد کل نیروهای مسلح اعضای اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را تشکیل می دهند، یادآور شد:  به موازات همین سازمان ها، ادارات کل استانی نیز در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراکز استان ها عضو هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: