پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
عجب شیر پرس _ شهردار تبریز از افزایش ۳ برابری تولیدات کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز و تامین ۵۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کلان شهر تبریز خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهین‌باهر شهردار تبریز اظهار کرد: در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۱۶۰ تا ۲۰۰ راس گوساله و ۴۰۰ تا ۸۰۰ راس گوسفند در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز ذبح می‌شوند که این میزان تولید نسبت به دوره قبل حدود سه برابر شده است.

او افزود: به طور میانگین روزانه ۵/۵ تن گوشت گوساله و ۸،۸ تن گوشت گوسفند به بیش از ۷۰۰ قصابی در سطح شهر تبریز تحویل و فروش می‌شود.

شهردار تبریز تصریح کرد: ۵۰ درصد کل نیاز روزانه گوشت گرم قرمز کلان شهر تبریز از تولیدات کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز تامین می‌شود که این سازمان برای بهره وری بیشتر، چندین طرح تولیدی دیگر نیز در دست اجرا دارد.

او اضافه کرد: توافقات لازم برای عقد قرارداد تبدیل شکمبه‌های گاوی و گوسفندی به نهاده‌های دامی بین شهرداری تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز انجام شده که بر اساس آن شهرداری تبریز تجهیزات لازم و دانشگاه آزاد اسلامی دانش فنی آن را تامین می‌کند.

شهین‌باهر با اشاره به سامانه بررسی اصالت گوشت قرمز اعلام کرد: سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز رکورددار ذبح روزانه دام در عید قربان در کشور است و در راستای کسب اطمینان از گوشت‌های عرضه شده در بازار، شهروندان می‌توانند از سامانه بررسی اصالت سریال گوشت شناسنامه‌دار استعلام لازم را انجام دهند که خدمتی نوین از سوی سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز است.

او یادآور شد: با توجه به عملکرد سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز و اقدامات انجام گرفته در شناسنامه دار کردن گوشت استحصالی و بسته بندی بهداشتی و همچنین تلاش شبانه روزی کارکنان این سازمان خوشبختانه امروز گوشت تبریز به سبب بالا بودن کیفیت و بهداشت و نصب شناسنامه تبدیل به یک برند در کشورمان شده است.

شهردار تبریز با اشاره به خدمات ارائه شده در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز عنوان کرد: تولید گوشت منجمد بسته بندی شده، عرضه مستقیم گوشت به بازار، نظارت بر ذبح حیوانات، تنظیم بازار و نظارت بر قیمت گوشت قرمز، ارائه خدمات ذبح در محل، برخورد با هر گونه تخلف در حوزه ذبح و عرضه گوشت قرمز، آموزش علمی قصابی و ارائه مدرک فنی و حرفه ای، همکاری با مراکز آموزش عالی و تولید نهاده‌های دامی دیگر اقدامات سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز است.

او خاطرنشان کرد:. در دوره اخیر مدیریت شهری این سازمان برای اولین بار در کشور و در راستای تامین امنیت غذایی شهروندان، اقدام به تولید گوشت قرمز سالم و شناسنامه دار با تعیین جنسیت دام و عرضه مستقیم آن از طریق فروشگاه‌های مرکزی و داخل شهر کرده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: