شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
عجب شیر پرس _ مسئول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی از نفوذ سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر امروز به استان آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیمی مسئول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی از بعد از ظهر شنبه ٩ مرداد وارد استان آذربایجان شرقی می شود و موجب رگبار باران و رعد و برق، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ خواهد شد.

او با اشاره به رگبار باران و رعد و برق، افزود: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اصابت صاعقه و احتمال خسارت در اثر بارش تگرگ دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از سفر‌های غیرضروری، اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات اجتناب گردد.

ابراهیمی با اشاره به وزش باد گاهی تا شدید و رخداد تند باد‌های لحظه‌ای، گفت: احتمال سقوط اجسام و تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن سرشاخه‌های درختان دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود مردم از ساختمان‌های نیمه‌کاره و ایستادن در مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد دوری کنید.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی به‌عمل آید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: