جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
عجب شیر پرس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت که ۱۳ مرکز جدید تجمیعی تزریق واکسن کرونا با هدف تسریع در روند واکسیناسیون افراد براساس اولویت گروه های هدف، در این استان راه اندازی شد.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل ایرنا، «رشید حیدری مقدم» روز چهارشنبهدر نشست مشترک با روسای مراکز شبکه بهداشت شهرستان های تابعه استان همدان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: با احتساب این تعداد در مجموع ۴۳ مرکز واکسیناسیون در استانفعال است که ۱۴ مرکز آن تجمیعیو ۲۹ مرکز نیز بهداشتی و درمانی هستند.

به گفته وی، از مجموع ۱۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون ۳ مرکز سیار خودرویی و مابقی آن ثابت هستند.

حیدری مقدی گفت:فراخوان عمومی برای تزریق واکسن همچنان با سرعت و براساس برنامه ادامه دارد و بهورزان نیز باید نسبت به تزریق واکسن کرونا برای جمعیت تحت پوشش اقدام کنند.

وی از مدیران شبکه های بهداشت خواست که در فواصل زمانی کوتاه مدت، آمار واکسیناسیون انجام شده را به معاونت بهداشت و دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان برای انجام هر گونه مداخله ارائه کنند، ضمن اینکهواکسیناسیون روستائیان نیز باید در اولویت قرار گیرد.

حیدری مقدم اظهار کرد: مدیران شبکه های بهداشت باید از ظرفیت فرماندارای ها، بخشداری ها و سایر سازمان های همکار نظیر هلال احمر برای تسریع در روند واکسیناسیون افراد علیه کرونا به خوبی استفاده کنند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان،تاکنون بیش از ۲۰۸ هزار دوز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این نشست با بیان شاخص‌های واکسیناسیون، بر ضرورت آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توسعه مراکز تجمیعی و افزایش فراخوان برای جمعیت گروه های هدف تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت رسانه ها به خصوص صدا و سیما برای اطلاع رسانی درست به مردم دراین زمینه بسیار مهم و ضروری است.

«محمدخزایی» افزود:بیش از ۲۲ هزار معلم و کادر آموزش و پرورش در استان همدان مشغول بکار هستند کهواکسیناسیون این افراد علیه ویروس کرونا ازهفته آینده شروع می شود.

وی اظهار داشت: تاکنون ۴۰ درصد افراد گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال استان نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کرده اند درحالی که برای رسیدن به یک نقطه ایمنی نیازمند رسیدن این آمار به بیش از ۷۵ درصد هستیم.

خزایی با بیان اینکه ظرفیت خالی به صورت نامحدود برای نام نویسی متقاضیان(گروه های هدف) تزریق واکسن کرونا وجود دارد، افزود: مشارکت مردم استان همدان برای تزریق واکسن ضعیف است که انتظار داریم افراد با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام دریافت واکسن اقدام کنند.

به گفته وی، با راه اندازی ۱۳ مرکز تجمیعی جدید روزانه ۲ هزار و ۲۰۰ دوز تزریق واکسن به ظرفیت قبلی مراکز فعال استان همدان اضافه شده است.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان پنج شهرستان همدان، اسدآباد، ملایر، نهاوند و کبودراهنگ در وضعیت قرمز، شهرستان های تویسرکان، بهار، درگزین و رزن در وضعیت نارنجی و شهرستان های فامنین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: