دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
عجب شیر پرس - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبار ویژه‌ای برای شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر استان اخذ شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با وزیر کشور، معاونت عمرانی وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و نیز معاونت پارلمانی وزیر کشور دیدار کرد که در این دیدار‌ها اعتبار ویژه‌ای برای شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر استان اخذ شد.

حسین کلانتری گفت: از آنجایی که از ۱۸ شهر استان ۱۵ شهر جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر دارند این اعتبارات ویژه شامل ۸۳ درصد شهرداری‌های استان می‌شود.

او افزود: شهرداری‌ها به دلایل وضعیت خاص کشور، تحریم‌ها و نیز بیماری کرونا نتوانستند به درآمد‌های پیش بینی شده خود دست پیدا کنند و در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل خود دچار مشکل شده اند.

او بیان کرد: این اعتبار ویژه که برای برخی شهرداری‌های کوچک نیز مبالغی معادل ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان که حدود ۷ درصد بودجه سالیانه آن‌ها است تا پایان هفته آتی به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود.

حسین کلانتری گفت: امیدواریم با واریز این مبلغ و نیز سهم شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده که حداکثر تا چند روز آینده به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود بخش قابل توجهی از معوقات حقوق کارکنان شهرداری‌های استان پرداخت شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در یک سال گذشته تمام ظرفیت‌های قانونی افزایش سهم استان از اعتبارات استان از جمله اعتبارات ارزش افزوده فعال شده و سهم استان از این محل رشد خوبی داشته است.

او بیان کرد: در این زمینه پرداخت‌های بسیار خوبی به شهرداری‌های استان در یک سال اخیر انجام شده و از این محل در چند روز آتی به شهرداری مرکز استان و دو شهر بزرگ دیگر که به واسطه جمعیت بالای ۵۰ هزار نفری قانونا نمی‌توان از محل ماده ۵۸ کمک نقدی کرد، مساعدت مالی می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: