يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
عجب شیر پرس - عضو هیات رییسه اتاق ایران با اشاره به روند ثابت صادرات به عراق طی حدود سه سال اخیر، گفت : زمان آن رسیده که جهش صادراتی جدیدی را به بازار عراق رقم بزنیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کیوان کاشفی عضو هیات رییسه اتاق ایران از نقش مهم بازار عراق به عنوان یکی از شرکای تجاری اصلی ایران یاد کرد و با بیان اینکه ۹۰ درصد صادرات ایران به مقصد عراق است، گفت : استان کرمانشاه در این بین سهم ۳۰ تا ۵۰ درصدی از این صادرات را بر عهده دارد.

او گفت : بخشی از این صادرات کالا‌های تولیدی استان کرمانشاه است و در سایر موارد در مرز‌های استان خدمات پایانه‌ای و حمل و نقل به تولیدات سایر استان‌ها ارائه می‌شود.

کاشفی سپس به مهمترین مشکلاتی که در زمینه تجارت با عراق با آن مواجهیم اشاره کرد و ادامه داد: روند صادرات به عراق بر خلاف دهه گذشته که عمدتا روند صعودی داشت، اکنون نزدیک به سه سال است که در حد هفت تا هشت میلیارد دلار و با احتساب صادرات گاز تا سقف ۱۰ میلیارد دلار باقی مانده است.

او افزود: این ثبات صادرات در حالی ایجاد شده که دقیقا در همین سه سال با رشد قابل توجه نرخ ارز مواجه بودیم که باید بازخورد آن را در ارقام صادراتی می‌دیدیم.

رئیس اتاق کرمانشاه، مشکل دیگری که در زمینه تجارت با عراق وجود دارد را نبود هماهنگی بین استان‌های داخل کشور دانست که با عراق هم مرز هستند.

او با تاکید بر لزوم رسیدن به دستورالعمل واحد در زمینه‌های مختلف از جمله حمل و نقل، بانک، تردد تجار و ... در استان‌های هم مرز با عراق، گفت: اتاق بازرگانی کرمانشاه آمادگی دارد میزبانی نشستی با حضور روسای اتاق بازرگانی استان‌های هم مرز با عراق و مسئولین مرتبط را بر عهده بگیرد تا شاهد برقراری هارمونی بین بخش‌های مختلف باشیم .

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: