شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
عجب شیر پرس _ نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به افزایش بیش از 500 درصدی فعالیت‌های اورژانس در طول یک و نیم سال اخیر بر اثر شیوع ویروس کرونا، گفت: افزایش مأموریت اورژانس در حالی صورت می‌گیرد که زیرساخت‌های آن همچنان قدیمی است اما عوامل اورژانس تلاش کردند با جانفشانی خدمات بهتری را به مردم ارائه کنند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس ، علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش بیش از ۵۰۰ درصدی فعالیت‌های اورژانس در طول یک و نیم سال اخیر بر اثر شیوع ویروس کرونا، گفت: افزایش مأموریت اورژانس در حالی صورت می‌گیرد که زیرساخت‌های آن همچنان قدیمی است اما عوامل اورژانس تلاش کردند با جانفشانی خدمات بهتری را به مردم ارائه کنند.

وی افزود: لازم است تا مشکلات کمبودهای اعتباری اورژانس در قانون برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته و خلاء کمبود نیروهای متخصص و تجهیز پایگاه‌ها و مراکز اورژانس در سراسر کشور در لایحه بودجه 1401 مورد توجه کمیسیون تلفیق و به ویژه کمیسیون بهداشت مجلس قرار گیرد.

نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اورژانس تهران به دلیل جمعیت گسترده در خط مقابله با انواع و اقسام بیماری‌ها قرار دارد:، تصریح کرد: در صورتی که اقدام سریع نسبت به بیماران بدحال صورت گیرد هزینه‌های خانوارها و دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کند. این موضوع می‌طلبد آموزش‌های تخصصی و ویژه به عوامل اورژانس داده شده و با افزایش اعتبارات و تغییر وضعیت استخدامی نیروهای اورژانس انگیزه بیشتری به این جامعه خدوم بدهیم و این موضوع باید مد نظر دولت بعد قرار داشته باشد.

نظری گفت: متأسفانه بودجه و اعتبارات اورژانس تکاپوی عملیات گسترده‌‌ آنها در سطح کشور را ندارد ضمن اینکه وزارت بهداشت باید نگاه ویژه‌ای به اورژانس داشته و اعتبارات آن را افزایش دهد این در حالی است که براساس تحقیقات صورت گرفته اورژانس نسبت به دانشگاه علوم پزشکی بودجه کمتری دارد اما خیلی از مأموریت‌های آنها یکسان است.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم همواره حامی اورژانس بوده و از زحمات عوامل اورژانس تقدیر می‌کند، گفت:‌در طول یک و نیم سال اخیر اورژانس کل کشور همپای پرستاران و پزشکان بیمارستان‌‌ها در خط اول مقابله با ویروس کرونا بوده‌‌اند اما توجه لازم به اورژانس صورت نگرفته که می طلبد حق آنها هم به خوبی دیده شده و عنایت ویژه‌ای به آنها صورت گیرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: