شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
عجب شیر پرس _ کارگران ساختمانی می‌گویند: ما را در زمره مشاغل پرخطر قرار نداده‌اند و این جای انتقاد دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل ازایلنا ، کارگران ساختمانی استان‌های مختلف در تماس با خبرنگار ایلنا، از سیاست‌های واکسیناسیون کرونا انتقاد کردند. این کارگران با بیان اینکه نسبت به لیست مشاغلی که به تازگی وزارت بهداشت اعلام کرده اعتراض داریم، خواستار دریافت واکسن کرونا شدند.

یک کارگر ساختمانی استان کردستان در این رابطه می‌گوید: رانندگان تاکسی و اتوبوس را به این دلیل که با مردم در تماس هستند قرار است واکسن بزنند. بهتر بود ما کارگران ساختمانی را در همین لیست وارد می‌کردند. ما نیز کارگاه ثابت نداریم و هر روز و هر هفته در یک ساختمان جدید کار می‌کنیم. نشستن کارگران ساختمانی سر چهاراه‌ها یا در میادین خودش خطرساز است و می‌تواند موجب آلودگی شود.

کارگران ساختمانی معتقدند کار آن‌ها پرخطر است چراکه اولاً در محیط ثابتی کار نمی‌کنند و مجبور به جابجایی بسیار و تعامل با مردم هستند ثانیاً از نظر درآمدی وضعشان خوب نیست و در این شرایط رکودی تامین هزینه‌های درمان کرونا از عهده‌شان برنمی‌آید.

یک کارگر ساختمانی با اشاره به بیکاری‌های مدام می‌گوید: اگر در ماه پانزده روز کار داشته باشیم باید خدا را شکر کنیم. در چنین شرایطی نمی‌توانیم هزینه‌های درمان خود و خانواده‌هایمان را تامین کنیم. در این دو سالی که از بحران کرونا می‌گذرد دولت هیچ حمایتی از ما صورت نداده لااقل ما را در اولویت واکسن قرار دهند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: