جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
عجب شیر پرس _ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ضمن عذرخواهی از مردم خوزستان به دلیل وضعیتی که برای آنها ایجاد شده است، گفت: ریشه این مشکلات در گماشتن مسئولان سیاست‌زده با مدیریت ضعیف در این استان است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، غلامحسین رضوانی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز( سه شنبه 5مردادماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: قبل از هر چیز از مشکلاتی که برای مردم عزیزمان در سراسر کشور پیش آمده بجای مسئولانی که زبان اعتذار ندارند از آنان عذرخواهی می‌کنم.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: می‌خواهم خاضعانه به مردم عزیزمان عرض کنم که هر جا جلو رفته‌ایم دلیلش توجه به معیارهای انقلاب اسلامی بوده و هر جا کمی و کاستی داریم علتش انحراف از موازین اسلام و انقلاب بوده است.

وی تصریح کرد: خوزستان قهرمان که در جریان انقلاب اسلامی از پیشتازان بوده و در جریان جنگ تحمیلی به تعبیر امام راحل(ره) عظیم الشان دِین خود را ادا کرده، امروز با مشکلات بیشتری مواجه گردیده است که البته موقتا و به صورت کوتاه مدت چاره‌اندیشی نسبی شده است.

رضوانی خاطرنشان کرد: در استان خوزستان اقوام گوناگونی حضور دارند، مایلم در اینجا اعلام کنم که اعراب در کشور ما از نجیب‌ترین اقوام و از وفادارترین‌ها نسبت به اسلام، انقلاب، کشور و رهبری معظم انقلاب هستند، به طوری که ده‌ها سال قبل و بخصوص بعد از انقلاب اسلامی تلاش‌های تفرقه‌افکنانه شیطان بزرگ و کفتار پیر استعمار و ایادی رنگارنگ داخلی آنان کمترین تاثیر را از آن ها نپذیرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در جریان مشکلات اخیر بخصوص عرب زبانان غرب استان آسیب بیشتری دیده اند لازم می دانم ضمن تشکر از همه دستگاه ها و عزیزانی که کمک کردند بخصوص سپاه قهرمان که همیشه سپر همه حوادث است تشکر نمایم و درخواست کنم حداقل این کمک ها را تا آنکه مشکلات اساسی حل و فصل شود، تداوم ببخشد و همه ما قدردان مردم خوب این منطقه باشیم.

رضوانی عنوان کرد: مبادا تصور کنیم کم کاری در این زمینه ها گناه کوچکی است. البته به نظر اینجانب مشکلات خوزستان علاوه بر شرایط جوی دلایل دیگری به این شرح دارد: 1-تنوع قومیت ها که نقطه مثبتی است اما در مواردی موجب پراکندگی اقدامات و عدم نتیجه لازم گردیده است. 2- گماشتن مسئولان سیاست زده با مدیریت ضعیف و بعضا کم عُرضه اگر نگوییم بی عُرضه و حتی بعضا برای اینکه استانداری خوزستان سکوی پرتاب برای کسی شود، بوده است. محرومیت های به جا مانده از دوران ستم شاهی که در دوران جنگ تشدید شده و متاسفانه اقدام درخور لازم و کافی برای رفع آنها نشده است.

وی افزود: طمع دشمنان این مرز و بوم که نقش مکمل را برای نفوذی های چند چهره شیطان صفت داشته است و بالاخره پدرخوانده های استان که فعلا از بیان و باز کردن این موضوع خودداری می کنم.

رضوانی گفت: از خداوند متعال دوام توفیقات مسئولان خدمت رسان به این استان و استمرار فداکاری های مردم خوب این استان را خواستارم و انتظار دارم آقای رییسی توجه لازم را مبذول کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ضمن تبریک پیروزی آیت الله رییسی یادآور شد: از وی می خواهم با توجه به اینکه اقبال مردم به ایشان مترادف تجدید بیعت با انقلاب اسلامی بوده بدون ملاحظه نسبت به انتخاب همکاران انقلابی و مدیریت جهادی اقدام نماید. بدیهی است چنانچه افراد جوان و پرنشاطی را انتخاب می نمایند که در دوران مبارزات انقلاب و دفاع مقدس حضور نداشته اند سالبه به انتفاء موضوع است اما در مورد دیگران باید هویت مشخص و سوابق روشن در دوران انقلاب و دفاع مقدس داشته باشند و به قول امیرالمومنین(ع) معلوم باشد در مکاره دهر در کجای داستان بوده اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: استفاده از عناصر بی هویت به بهانه فراجناحی بودن کابینه یا افراد فرصت طلب همیشه در اوج موجب عدم کارایی کابینه می شود، البته حتما باید کابینه از سیاست بازی و حزب گرایی و حتی قوم گرایی منزه باشد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: