پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
/جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/
عجب شیر پرس - نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم مهم‌ترین دستاورد ۴۱ سال گذشته جهاد دانشگاهی احیای خودباوری در دانشگاه و میان جوانان کشور بوده است که این خودباوری سبب شد امروز در بسیاری از عرصه‌ها خودکفا شویم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، اصغر سلیمی درباره دستاوردها و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در ۴۱ سال گذشته، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای انقلابی کشور است که نقشی بی‌بدیل در ترویج فرهنگ جهادی کار کردن داشته است. این نهاد با توجه به مشکلاتی که در حوزه نشر و انتشارات در اوایل انقلاب وجود داشت فعالیت‌های خوبی را در جهت تغییر هویت غیر اسلامی به هویت اسلامی در کتب مختلف و دانشگاه‌ها ایفا کرد.

وی افزود: معتقدم در سال‌های اخیر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی مقداری کمرنگ شده است که جا دارد این نهاد انقلابی وزین در صحنه‌های رسانه‌ای و اجتماعی بیشتر فعالیت کند که این امر به تغییر برخی از رویکردها در این نهاد نیاز دارد. در اوایل انقلاب نقش جهاد دانشگاهی در صحنه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور بیشتر بود که هم‌اکنون نیز این نقش باید وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: جهاد دانشگاهی باید اهداف خود را بازبینی کند تا بهتر بتواند از دانش روز دنیا در جهت پیشرفت علمی کشور بهره ببرد. با توجه به اینکه تکنولوژی‌های جدیدی در جهان پا به عرصه رقابت گذاشته‌اند وظیفه جهاد دانشگاهی از گذشته سنگین‌تر است و باید این نهاد، منابع روز دنیا را در اختیار دانشگاهیان قرار دهد چراکه هم‌اکنون این فرصت را نداریم که تمام موارد را از صفر تا صد خودمان انجام دهیم.

سلیمی با بیان اینکه انتظار داریم نهضت پویایی در جهاد دانشگاهی را ببینیم، تصریح کرد: بسیاری از علوم نسبت به گذشته پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند و جهاد دانشگاهی باید علوم مختلف و پیشرفت‌های این علوم را احصا کند و در اختیار اهالی علم و نخبگان قرار دهد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی باید پشتیبان مراکز تولید علم و فناوری باشد که به حق تا کنون هم این پشتیبانی را داشته است، اما باز هم باید این حمایت‌ها بیشتر شود. دولت جدید با رویکردی جدید سر کار خواهد آمد و با توجه به شعار سال قطعاً جهاد دانشگاهی می‌تواند با دولت منتخب همکاری لازم را داشته باشد و در جهت تحقق رفع موانع تولید گام بردارد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با بیان اینکه این نهاد ظرفیت‌های بسیاری برای حل مشکلات کشور دارد که تمام این ظرفیت‌ها باید شکوفا شوند، گفت: جهاد دانشگاهی باید ارتباط خود با نمایندگان خانه ملت و دولت را افزایش دهد و مشکلات خود را با نمایندگان مردم مطرح کنند تا این مشکلات یا از طریق لایحه از طرف دولت و یا ارائه طرح از طرف نمایندگان مجلس حل شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: معتقدم مهم‌ترین دستاورد ۴۱ سال گذشته جهاد دانشگاهی احیای خودباوری در دانشگاه و میان جوانان کشور بوده است که این خودباوری سبب شد امروز در بسیاری از عرصه‌ها خودکفا شویم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: