دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
عجب شیر ما - مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از انجام اقدامات مقدماتی این اداره کل برای استقبال از عنوان تبریز شهر نمونه گردشگری در سال 2018 خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، فرزین حق‌پرست پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری گردشگری استان طراحی سایت، تعیین چارت شورای سیاست‌گذاری، شرکت در نمایشگاه گردشگری قشم، اعلام آمادگی برای حضور در نمایشگاه دهه فجر تهران، اتخاذ تدابیر لازم برای شرکت در نمایشگاه آی.تی.بی برلین را از جمله اقدامات این اداره کل برای آماده‌سازی گردشگری تبریز برای سال 2018 عنوان کرد.

وی بر لزوم آماده‌سازی مسیرهای گردشگری منطقه با محوریت تبریز 2018 و با همکاری استان‌های همجوار مثل آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان و کردستان تاکید و اضافه کرد: مسیرهای گردشگری بین استانی طراحی و آماده‌سازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی همچنین به فرآیند برندینگ تبریز، آماده‌سازی زیرساخت‌ها و توسعه شهری، آمادگی برای برگزاری کنگره جغرافی‌دانان جهان اسلام تا سال 2018 نیز اشاره کرد.

این مسئول اذعان داشت: پیشنهاد می‌کنیم یک مشاور ذیصلاح در عرض 3 ماه تمام ابعاد قضیه و پتانسیل‌ها را مورد بررسی قرار داده و موضوعات را طبقه‌بندی و آنالیز کرده تا با الگوگیری از سایر شهرهای نمونه بهترین وضعیت را در بین شهرهای انتخاب شده در تبریز به وجود آوریم.

حق‌پرست خاطرنشان کرد: لازم است در کنار نگاه کالبدی و شهرسازی موضوع را از ابعاد سیاسی، اجتماعی و بازرگانی هم مورد توجه قرار دهیم تا نسبت به معرفی تبریز در ازای تاریخ برای گردشگران اقدام کنیم.

وی با اشاره به ضرورت ایفای نقش پررنگ بخش خصوصی در زمینه جذب گردشگر و تبلیغات گفت: کمیته‌های مربوطه حول محور گردشگری فعالیت می‌کنند و تبلیغات مهم‌ترین نقش را در گردشگری ایفا می‌کند که در این ارتباط باید بخش خصوصی ورود جدی‌تری داشته باشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: