سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
استانداربوشهر
عجب شیر ما - استاندار بوشهر گفت: شروع اجرای برجام از جمله توفیق های ملت ایران درعرصه دیپلماسی، گفت و گو و پرهیز از خشونت است که فهم و منطق ملت ایران را به منصه ظهور رساند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: ملت شریف ایران با رهبری داهیانه رهبر معظم ، شجاعت و تدبیر رئیس جمهوری و با هوشیاری، باهوشی و دانش مثال زدنی وزیر امور خارجه و همکارانشان مساله ای که به ناحق برای کشور درست شده بود را توانستند در یک فضای تعامل بین المللی پایان دهند.
وی اظهارداشت: مردم ایران به خصوص مردم استان هسته ای بوشهر هم به انرژی هسته ای وهم به دستاورد کشوردر عرصه بین المللی که ناشی از یک گفت وگو به دست آمده است افتخار می کنند.
وی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی در چارچوب اقتصاد مقاومتی زمینه لمس آثاربرجام فراهم و از این ظرفیت جدید بیشترین استفاده را برای آبادانی و رونق اقتصادی انجام داد.
سالاری گفت: همچنین به منطقه دوم نیروی دریایی سپاه که با توقف شناورهایی که وارد ابهای داخلی کشور شده بودند باردیگر سبب افتخار آفرینی ایران اسلامی شدند خداقوت می گوئیم.
وی افزود: این اقدام منطقه دوم نیروی دریایی سپاه نشان از اقتدارجمهوری اسلامی بود و تصمیم گیری مدبرانه همراه با رافت در آزادی تفنگداران امریکایی نیز نشانه تدبیر، عقلانیت و منطق مثال زدنی ایران اسلامی بود.
استاندار بوشهر یادآور شد: هر دو رفتار یادشده بیانگر روحیه گفت وگو، تعامل و پرهیز از خشونت ایران اسلامی توام با اقتدار بود که باعث ایجاد فضای مطلوب برای جمهوری اسلامی در دنیا شد.
وی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای انتخابات گفت: انتخابات بحث تعیین سرنوشت مردم است و رهبر معظم انقلاب آن را حق الناس نامیدند که هم شامل انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان می شود.
سالاری با تاکید براینکه مردم حق دارند برای اداره امورشان در حوزه اجرا افرادی را انتخاب کنند افزود: حضور پرشور همه آحاد مردم با هر نگرش و دیدگاهی در عرصه انتخابات براساس تاکیدهای رهبر معظم انقلاب ضروری است.
وی یادآور شد: همچنین هرچه دایره انتخاب شوندگان گسترده تر شود این حق انتخاب را برای مردم بیشترقایل شده ایم که از بین افراد بیشتری افراد مورد نظر را انتخاب کنند.
استاندار بوشهر تصریح کرد: مردم ایران فهیم، اندیشمند، مسلمان و دیندار هستند که به طور قطع می توانند افراد اصلح را به عنوان نماینده خود برای تصمیم گیری و اجرای قوانین در جامعه انتخاب کنند.
وی ادامه داد: تلاش استان بر افزایش سطح مشارکت شهرداران، بخشداران، شوراها و جوانان در مسایل اجتماعی است که در همین راستا طرح امید اجتماعی در شش محور در این استان طراحی شده است.
وی توجه به بحث سلامت جسم و روان، شادکامی اجتماعی، مهارت و مشارکت اجتماعی، شهروند سبز، توان افزایی سازمانهای مردم نهاد و آسان سازی اجتماعی را از جمله برنامه های استان بوشهر ذکر کرد.
سالاری گفت: طرح های مربوط به رفع مشکلات اجتماعی از جمله طلاق، بزه های اجتماعی و آسیب های وارد به خانواده باید با اولویت بندی با قوت و مشارکت گسترده مردم اجرا شود.
وی یادآور شد: گسترده عملکردی سازمان تبلیغات اسلامی در مسایل مختلف اجتماعی تاثیرگذاراست و مسایل این حوزه تنها محدود به مناسک نمی شود.
استاندار بوشهر اظهار کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی که با محتوای دین و اسلام تعارض دارد را باید با مشارکت مردم کاهش داد.
وی با بیان اینکه معتقدیم به محتوای دین بیش از این هم می توانیم بپردازیم گفت: واجباتی که دین تاکید کرده ولی الزاما مناسک نیست که در این راستا باید از خودمان شروع کنیم که اثر آن را در جامعه می بینیم.
استاندار بوشهر در خصوص دهه فجر نیز گفت: ویژه برنامه های دهه فجر باید بهتر از سالهای گذشته برگزارشود.
وی تصریح کرد: دهه فجر دهه وحدت و افتخار برای همه ملت ایران است.
استاندار بوشهر افزود: تلاش ما درهر مناسبت دینی، ملی، مذهبی و فعالیت اجتماعی بیان وحدت باشد به خصوص در آئین هایی که از اموال وتجهیزات بیت المال استفاده می شود.
وی ادامه داد: به گونه ای عمل نکنیم که در این آئین ها تفرقه ایجاد شود و این شائبه به وجود آید که از این امکان و شرایط می خواهیم بهره برداری طیفی وجناحی کنیم چرا که این کار خیانت به مردم و نظام اسلامی است.
سالاری با اشاره به اینکه این روزها، روز بیان وحدت است گفت: مناسبتها مربوط به همه است و رقابتها در جاهای دیگر مثل انتخابات باید مطرح شود.
وی تاکید کرد: فضای وحدت و همدلی استان بوشهر را با جذب همه کسانیکه وفادار به نظام هستند باید تقویت کرد.
سالاری گفت: امروز افتخارآفرینی های بزرگ از جمله رفع تحریمهای ظالمانه، اقتدار منطقه دوم سپاه در متوقف کردن متجاوزان به آبهای داخلی، شهید مهدوی و رئیسعلی دلواری مربوط به همه ملت ایران است ونباید این افتخارها را به یک سمت و جناح سوق داد.
برچسب ها: برجام ، بوشهر ، استاندار
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: