يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
حرمت‌الله رفیعی مطرح کرد:
عجب شیر پرس - رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به آنکه تاکنون هیچیک از مطالبات بخش خصوصی گردشگری برآورده نشده است از دولت آینده درخواست کرد، مسیر را برای بخش خصوصی تسهیل کند. او تاکید دارد که نباید بخش خصوصی را زمین‌گیر کرد.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایلنا، حرمت‌الله رفیعی (رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی) با تاکید برآنکه طی سال‌های اخیر هیچیک مطالبات بخش خصوصی گردشگری برآورده نشد، گفت: این روزها با شیوع کرونا روبه‌رو هستیم، فعالان بخش گردشگری از بیمه و مالیات گرفته تا بازپرداخت وام‌ها، عوارض و… با مشکل و چالش روبه‌رو هستند.

او یادآور شد: مطالبه اصلی ما از دلتمردان این است که گردشگری را به اهل خود واگذار کنند. درعین حال بخش خصوصی باید تصمیم‌گیر برای حوزه گردشگری باشد. کار باید توسط بخش خصوصی انجام شود. دولت هر مصوبه‌ای دارد دست و پا گیر است و تنها باید مسیر را برای بخش خصوصی تسهیل کند. نباید بخش خصوصی را زمین گیر کند.

رفیعی افزود: اکنون گردشگری با توجه به شیوع کرونا در نقطه صفر قرار دارد درحالی که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری تا سال ۱۴۰۴ باید به رشد ۲۰ میلیون گردشگر برسیم. ۴ سال بیشتر باقی نمانده. اگر اجازه دهند و مسئولان با بخش خصوصی همراه باشند تا ما برنامه‌ای که داریم را اجرا کنیم، قول می‌دهم در ازای هر سال ۵ میلیون گردشگر ورودی داشته باشیم. منوط به آنکه دست ما را باز بگذارند و اجازه دهند کارمان را بکنیم.

او با اشاره به درآمد نفتی که درحال حاضر داریم، گفت: درحال حاضر درآمد ما از نفت حدود ۷ میلیارد یورو است. قول می‌دهم به ازای هر مسافر حداقل ۵۰۰ یورو سود داشته باشیم. از سود صحبت می‌کنم نه درآمد. اگر به مرز ۲۰ میلیون گردشگر برسیم با سود حاصله می‌توان گفت ۱۰ میلیارد سود خالص خواهیم داشت و از وزارت نفت برای کسب درآمد برای کشور سبقت خواهیم گرفت. صنعت گردشگری می‌تواند به این هدف برسد.

رفیعی تاکید کرد: اگر بخش خصوصی فعال شود، دولت نیز از سود حاصله منتفع خواهد شد و جلوی رانت ناسالم گرفته می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: