سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: ۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
نماینده مجلس:
عجب شیر پرس - نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین با اشاره به آغاز تدوین برنامه هفتم توسعه در دولت سیزدهم گفت: احکامی که به درد کشور و استان می‌خورد باید پیشنهاد شود تا پس از جمع‌بندی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در تدوین، بررسی و تصویب نهایی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل ایرنا، صدیف بدری در نشست شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: انتظار می‌رود تا مدیران مانند سال‌های گذشته فرصت‌های بودجه‌ای را احصا کنند تا در صورت نیاز از مرکز پیگیری شود.

وی افزود: استان اردبیل از فرصت‌های ملی و استانی استفاده کرد اما شاخص‌های توزیع اعتبارات بر اساس آمار روز باید اصلاح شود تا میزان رضایت از تقسیم بودجه افزایش یابد.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس یادآور شد: تخصیص اعتبارات مصوب سفر سال ۹۸ رئیس جمهوری به استان اردبیل محقق شد و استفاده خوبی از آن صورت گرفت اما بعضی کارها هم انجام نشد.

وی با اشاره به تلاش‌های مجلس برای برطرف شدن مشکل با اصلاح عناوین گفت: رقم‌های توزیعی با توجه به شاخص‌ها نزدیک به واقعیت است و انتظار می‌رود در سریعترین زمان ممکن توزیع اعتبارات و مبادله موافقت‌نامه صورت گیرد.

بدری تاکید کرد: مدیران نسبت به ارایه عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه‌های گوناگون اقدام کنند؛ چرا که به ویژه در دولت دوازدهم کارهای زیربنایی خوبی صورت گرفته است که باید کارهای خوب تشریح و قدردانی شود و برای جبران کاستی‌ها نیز در دولت آینده اقدام صورت گیرد.

وی در ادامه نیز اظهار کرد: تامین آب شرب در حال حاضر در برخی نقاط بزرگترین دغدغه است، بیشتر شهرها و روستاها در این زمینه مشکل دارند و در صورت بی‌توجهی در سال‌های آتی به چالش تبدیل خواهد شد.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس بیانکرد: امسال حداقل حق قانونی کشاورزان داده نشد، چون در زمینه تامین آب شرب شهر اردبیل مشکل داشتیم.

وی مشکل کمیت و کیفیت آب شرب را اجحاف در حق مردم دانست و اظهار کرد: نیازمند یک منبع پایدار فراحوزه‌ای در این راستا هستیم.

بدری گفت: مشکل اصلی آینده استان اردبیل آب شرب و در نهایت تامین آب مورد نیاز بخش صنعت است که انتظار می‌رود شرکت آب و فاضلاب و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به آن عنایت ویژه داشته باشند.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس نیز با تاکید بر رعایت اصل امانتداری و انصاف افزود: باید از نظر علمی نگاهی به گذشته داشته باشیم تا اگر شاخصی از نظر سرعت توسعه در نقاط مختلف مشکل داشت، از آن غافل نشویم.

وی بیان کرد: گاه در دولت با بحث تخصیص بازی می‌کنند که باید این روند اصلاح شود؛ به ویژه در حوزه برنامه و بودجه باید دقت کنیم تا تخصیص به ابزاری سیاسی تبدیل نشود.

نماینده مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مبنای توزیع اعتبارات از جمله در بحث آب آشامیدنی روستایی قابل درک نیست؛ باید روی شاخص‌ها کارشناسی شود تا شرمنده مردم نشویم.

وی اظهار کرد: دیگر دلار مفت نفتی نیست و باید کشور را با سایر منابع اداره کنیم که یکی از آنها تبدیل منابع احتکار شده دولت (فروش اموال) است.

عباس‌زاده با اشاره به لزوم ایجاد انقلاب فکری و سلیقه‌ای گفت: از بسیاری ظرفیت‌ها از جمله در قالب قانون بودجه غافل هستیم که باید موضوع برای مدیران شکافته شود.

سال گذشته نزدیک به ۲۳۶ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به فرمانداران این استان ابلاغ شد که امسال این رقم به ۳۱۹ میلیارد تومان می‌رسد.

شاخص‌ها و ضرایب توزیع اعتبارات شامل اردبیل ۲۱.۱۳ درصد، شهرستان‌های اصلاندوز، انگوت و سرعین هر یک سه درصد، بیله‌سوار ۸.۳۷ درصد، پارس‌آباد ۱۱.۱۵، خلخال ۱۰.۷۶، کوثر ۴.۹۵، مشگین‌شهر ۱۴.۸۶ درصد، گرمی ۸.۵۲، نمین ۶.۹۴ و نیر ۴.۳۲ درصد است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: