يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: ۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
عجب شیر پرس - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رایزنی‌ها برای حضور پر رنگ تر بخش خصوصی ایران در کشور سوریه صورت گرفته که امیدواریم شاهد این اقدام باشیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته و قرارداد‌های منعقد شده در کشور سوریه که به همراه وزیر راه و شهرسازی و سایر معاونان بخش حمل و نقل صورت گرفته بود، گفت: سفر اخیر ما به کشور سوریه با هدف حضور پررنگ‌تر شرکت‌های بخش خصوصی ایران و همچنین صادرات خدمات فنی و مهندسی به این کشور انجام شد، چرا که باید شرکت‌های ایرانی از این فرصت استفاده کنند.

محمود زاده بیان کرد: کشور سوریه بعد از سال‌ها جنگ دارای مشکلات داخلی است و با توجه به آنکه بستر‌های فراوانی برای کار در این کشور وجود دارد؛ بنابراین اعلام آمادگی کرده و همچنین رغبت بسیار خوبی برای ایجاد بازار فعال توسط بخش خصوصی وجود دارد.

رایزنی برای حضور پررنگ تر بخش خصوصی در کشور سوریه

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بازار کار بسیار خوبی در این کشور برای بازسازی توسط شرکت‌های خصوصی وجود دارد.

معاون مسکن و ساختمان با اشاره به تفاهم‌نامه دو کشور ایران و سوریه برای بسترسازی لازم و امکان حضور شرکت‌های بخش خصوصی ایران در بازسازی سوریه، گفت: در سفر به سوریه، بسترسازی برای انجام تفاهم پیشین دو کشور انجام شد. همچنین موضوع نقل و انتقال پول و تسهیل در حمل و نقل از دیگر مواردی بود که دو کشور درباره آن‌ها به توافق رسیدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تبادل تجربه دو کشور ایران و سوریه در خصوص ساخت مسکن انبوه برای اقشار متوسط جامعه بر مبنای مقررات ملی و کنترل ساختمان و بهره‌مندی از تجربه ایران در این زمینه و نحوه تامین مالی پروژه‌ها از دستاوردهای این سفر در دیدار با مسئولان ارشد سوریه بود.

محمودزاده با بیان اینکه امیدواریم این همکاری تداوم داشته باشد و بستر فعالیت جدیدی برای حضور بخش خصوصی در بازسازی سوریه فراهم شود، افزود: همکاری ایران در بازسازی سوریه شامل حوزه عمران، زیربنایی و مسکن است و باید در این حوزه‌ها حضور بخش خصوصی ایران تقویت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان تصریح کرد: دولت هیچ‌گونه اقدام اجرایی و سرمایه‌گذاری در سوریه ندارد و تنها بستر‌های قانونی لازم را برای حضور بخش خصوصی ایران در سوریه فراهم می‌کند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: